نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 22:02

اجرای رزمایش «جهادگران فاطمی ۳» در جغتای

مسئول بسیج سازندگی جغتای، ارائه خدمت بی‌منت را اساس کار جهادگران بسیجی برشمرد و گفت: هم اکنون رزمایش «جهادگران فاطمی ۳» با ٢٠ گروه جهادی در ۱۲ عرصه مختلف در سطح این شهرستان در حال خدمت رسانی هستند.

محمد امینی کیا در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهارکرد: مرحله سوم رزمایش «جهادگران فاطمی ۳» همزمان با دیدار تاریخی رهبر معظم انقلاب با جهادگران و مسئولان بسیج سازندگی از ١٠ مرداد آغاز و به مدت ۹ روز در حال برگزاری است.

مسئول بسیج سازندگی جغتای ادامه داد: در این رزمایش جهادگران در گروه‌های تخصصی به ولی‌نعمتان انقلاب در حاشیه شهرها، مناطق کم برخوردار و روستاهای محروم خدمات درمانی، اقتصادی، معیشتی، علمی، آموزشی، فرهنگی، عقیدتی و عمرانی ارائه خدمات می کنند.

وی با بیان اینکه جهادگران تاکنون خدمات متعدد در راستای محرومیت‌زدایی و مردم یاری ارائه کرده‌اند، گفت: ارائه خدمت بی‌منت، اساس کار جهادگران بسیجی و گروه های داوطلب است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت متخصصان نیز از اولویت های این حرکت جهادی است، افزود: در این رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی اقشار مختلف با ایجاد قرارگاه جهادی به منظور پشتیبانی از سایر گروه‌های جهادی با هدف خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی جغتای، تصریح کرد: ٢٠ گروه جهادی در ۱۲ عرصه متشکل از ٢ گروه جهادی «جغرافیا محور» شهید چمران و میثاق با شهدا و ١٨ گروه جهادی «محله محور» در این مرحله از رزمایش به خدمت رسانی می پردازند.

امینی کیا، برپایی کلاس های آموزشی، واکسیناسیون و ضدعفونی دامداری ها با حضور ١٨ جهادگر دامپزشک در حوزه تخصصی دامپزشکی به همت گروه جهادی شهید چمران، ارائه فعالیت های فرهنگی، تربیتی، خانواده و رنگ آمیزی مدارس به همت گروه جهادی میثاق با شهدا و انجام پروژه های عمرانی شامل رنگ آمیزی مدارس، خدمات پزشکی و درمانی در روستاهای مشخص شده به همت گروه های جهادی محله محور را بخشی از فعالیت مهم جهادی در این رزمایش برشمرد.

وی بازدید از پروژه های عمرانی ساخت مساجد، ساخت و بهسازی منزل معسرین و نیازمندان، بازدید از طرح های اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی و صندوق های قرض الحسنه و همچنین برگزاری نمایشگاه «شکوه هجرت» از دیگر برنامه های این رزمایش اشاره کرد.

مسئول بسیج سازندگی جغتای، تاکیدکرد: حضور جهادگران در ایام مختلف سال در مناطق محروم و خدمت‌رسانی بی‌منت به ولی‌نعمتان انقلاب، باعث افزایش اعتماد و تزریق روحیه امید در بین مردم می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425981

مهمترین اخبار ایران و جهان: