نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 07:29

بسیج تمام امکانات منابع طبیعی کردستان برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: تمام امکانات و نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های 10گانه استان را برای اطفاء و مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان به میدان آورده‌ایم.

بهزاد شریفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان اظهار کرد: حوالی ساعت 14روز پنج‌شنبه سه نقطه از جنگل‌های مناطق دره‌وران، آسن‌ئاوا و ماسی‌در از توابع شهرستان مریوان دچار آتش‌سوزی شد.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی در آسن‌ئاوا از سمت مرز اتفاق افتاد، گفت: این آتش‌سوزی‌ها در سطح بسیار گسترده‌ای از پوشش سطحی بلوط‌زارهای مریوان را در این سه نقطه در برگرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان عنوان کرد: حوالی ساعت 18 روز جمعه آتش‌سوری در یک نقطه در روستای ماسی‌در آتش‌سوزی توسط تیم‌های اطفاء حریق و گروها و تیم‌های محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد، سپاه، ارتش، مرزبانی و مدیریت بحران استانداری مهار شد.

شریفی‌پور خاطرنشان کرد: تیم‌های اطفاء حریق منابع طبیعی شهرستان‌های10گانه استان کردستان در عملیات اطفاء حریق جنگل‌های بلوط مریوان در حال فعالیت هستند و یک بالگرد از عصر روز پنجشنبه برای اطفاء حریق در مریوان مستقر شده و در حال انجام ماموریت است.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته و کنترل آتش‌سوزی در یک مرحله، متاسفانه به دلیل شیب بالای منطقه و صعب‌العبور بودن آن و همچنین وزش باد، آتش‌سوزی دوباره در سطح گسترده‌ای در سطح پوشش تاجی و سطحی جنگل‌های مریوان را در برگرفته است.

به گفته شریفی‌پور، 70 درصد آتش‌سوزی در جنگل‌های مریوان سطخی است، حدود 10 تا 15 درصد تنه درختان را در برگرفته و مابقی آتش‌سوزی در سرشاخه درختان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با عنوان اینکه در حال حاضر نیز تیم‌های اطفاء حریق مشغول انجام عملیات هستند، گفت: با تلاش و رایزنی‌هایی که صورت گرفته، قرار است بالگرد بیشتری برای مهار آتش‌سوزی به کردستان اعزام شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1426137

مهمترین اخبار ایران و جهان: