نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 14:48

فرهنگ دفاع مقدس قدرت آفرین و عزیت بخش است

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان گنجینه ارزشمند، قدرت آفرین و عزت بخش یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های قم و اصفهان، استان مازندران را دیار علویان و ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان را نماد ایستادگی و مقاومت مردمان این خطه دانست و اظهار داشت: مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان مازندران در همه میدان‌های مجاهدت برای انقلاب اسلامی حضور تأثیرگذار و تعیین کننده داشتند و ۱۷۲ هزار رزمنده دلاور این استان در دوران دفاع مقدس نماد شجاعت و فداکاری و ایثار خطه مازندران هستند.

وی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران را بزرگترین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کشور عنوان و تأکید کرد: علی‌رغم اقدامات و فعالیت‌های فراوانی که برای ساخت موزه دفاع مقدس انجام شد، با تلاش و مجاهدت فراوان باید این مسیر ادامه پیدا کند و ان شاءالله به عنوان پایگاه فرهنگی انقلاب اسلامی، ارزش‌ها، بصیرت افزایی و جهاد تبیین مورد بهره برداری جوانان قرار بگیرد.

سرهنگ سلامی دفاع مقدس را صحنه بروز افتخارات، عزت و اقتدار ملت ایران دانست و تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس به منزله گنجینه ارزشمند قدرت آفرین و عزت‌بخش است و باید برای جوانان و نسل امروز تبیین شود.

وی کار در حوزه دفاع مقدس و شهدا را مجاهدت دانست و با بیان اینکه دفاع مقدس فرهنگی تعالی بخش و سازگار با فطرت انسانی است بر لزوم نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه و حراست از فرهنگ ناب جهاد و شهادت تأکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433881

مهمترین اخبار ایران و جهان: