نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 22:39

مروجین فرهنگ غرب شرمسار شهدا هستند

مشگین شهر - فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مروجین فرهنگ غرب با بی شرمی و بی حیایی تمام اهداف دشمن را دنبال می‌کنند و در برابر فرهنگ جهاد و شهادت سرافکنده و شرمسار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل عصر یکشنبه در یادواره شهدای شهرستان مشگین شهر با محوریت شهیدان «میرمحمود بنی هاشم» و «جلیل محمدزاده» در تالار اندیشه مشگین شهر اظهار کرد: دشمن بیش از چهار دهه است که در فتنه گری‌ها و آشوب طلبی‌های خود در برابر فرهنگ جهاد و شهادت دست تسلیم بالا می‌برد و نمی‌تواند عهد و پیمان ملت ایران را با شهدا بشکند.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده شاهد برگزاری اولین کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل سرداران و امیران پرافتخار استان اردبیل با حضور مسئولان ملی خواهیم بود که قطعاً جای جای این استان رنگ و بوی جهاد و شهادت به خود خواهد گرفت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزاری یک هزار و ۹۸۶ یادواره شهدا را در آستانه برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: بیش از دو سال است که یادواره‌ها و اجلاسیه شهدا در صنوف و اقشار مختلف شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و محلات و کوچه‌ها در حال برگزاری است تا ادی دین کوچکی را به مقام جلیل شهدا داشته باشیم.

محمدی اصل افزود: سردار شهید محمود بنی هاشم فرماندهی گردان علی اصغر لشکر عاشورا را برعهده داشت که تا لحظه شهادت جوانان غیرتمند این مرز و بوم را به دفاع از حریم این کشور و ناموس ملت فراخواند.

وی خلاصه وصیت شهدا را در پایبندی به دو عنصر ولایتمداری و حفظ حریم حجاب و عفاف یادآور شد و گفت: اگر می‌خواهیم شهدا را از خود راضی کنیم باید به این دو رکن اصلی و اساسی پایبند باشیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: شهدا مسیری را برای ما آماده عبور و گذر از سختی‌ها و دشواری‌ها کردند که سرخط آن عزت و شکوه دائیمی است.

محمدی اصل گفت: ما باید قدر چنین محافلی را که برگرفته از یاد، نام و خاطره شهداست ارج بنهیم و بر تداوم راه آنها با عظمت تمام بیندیشیم.

وی شهرستان مشگین شهر را خطه شهیدپرور و دلاورخیز توصیف و اظهار کرد: مشگین شهر با تقدیم ۷۷۷ شهید والامقام در تاریخ این کشور برگ زرینی را به خود اختصاص داده که سطر به سطر این صفحه باعظمت مملو از اسامی شهدا و ایثارگرانی است که همواره زنده و بالنده هستند.

در این مراسم در کنار تجلیل از خانواده‌های شهدا به ویژه سردار میرمحمود بنی هاشم و جلیل محمدزاده از کتاب دلاوری‌های این سرداران نیز رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429581

مهمترین اخبار ایران و جهان: