نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:56

افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون در زنجان

زنجان-مدیرکل انتقال خون استان زنجان از افزایش ۱۰ درصدی مراجعان به این مرکز خبر داد و گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا ۵۱۷ نفر خون اهدا کردند.

سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا ۵۱۷ نفر موفق به اهدای خون شدند و با توجه به حجم بالای مراجعان به قدر نیاز خون‌گیری انجام شد و باقی مراجعان نوبت‌دهی شدند و تا پایان ماه صفر می‌توانند به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: اقدام به نوبت‌دهی مراجعان چند حسن دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دسترسی دائم به خون کافی در همه طول سال و فرهنگسازی برای اهدای خون مستمر، آگاهانه و برنامه‌ریزی اشاره کرد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: علاوه براین از فرآورده‌های خونی در نظام درمان به نحو اصولی استفاده و از ضایعات جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرآورده‌های مصرف نشده عوارض زیست محیطی دارد، بیان کرد: با اهدای خون با برنامه و آگاهانه عوارض زیست محیطی نیز کاهش می‌یابد.

اسدی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مراجعان در محرم امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون علاوه بر تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز استان، بیش از ۳ هزار واحد فرآورده‌های خونی به شبکه ملی خون‌رسانی کشور کمک شده است.

وی با بیان اینکه تعداد اهداکنندگان آقا بیش از خانم‌ها است، خاطرنشان کرد: با این وجود بانوانی در استان هستند که بیش از ۳۰ یا ۴۰ مرتبه سابقه اهدای خون دارند و الگوهای اجتماعی خوبی به‌شمار می‌روند و بانوان این قابلیت را دارند که بیش از این در امر اهدای خون مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان یادآور شد: ماه‌های محرم و صفر فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ اهدای خون و تعمیق فرهنگ نوع‌دوستی، دگرخواهی و سالم زیستن است و اهداکنندگان زنجانی همکاری خوب، علمی و عقلانی به این سازمان دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419437

مهمترین اخبار ایران و جهان: