نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 10:54

البرز و آبیک باید نماینده‌ای مستقل داشته باشند

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس با بیان اینکه شهرهای البرز و آبیک باید نماینده‌ای مستقل داشته باشند، گفت: اضافه شدن یک نماینده باعث افزایش نظارت مردم و کاهش رانت می‌شود.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت، اظهار کرد: امیدوارم با اضافه شدن یک نماینده به نمایندگان استان قزوین شرایط برای تسریع در پیگیری امور و پیشرفت شهرستان‌های البرز آبیک و قزوین فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه حوزه انتخابیه قزوین البرز و آبیک ششمین حوزه انتخابیه پرتراکم و کم نماینده در کشور است، افزود: تراکم و فشردگی کار در این حوزه با حدود ۶۰۰ روستا و چندین شهر و شهرهای صنعتی ملی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد در دامنه وسیع کوهستانهای سرسخت البرز مرکزی و دشت وسیع کشاورزی قزوین بسیار بالا است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تصویب این موضوع امکان پیگیری امور و نظارت میدانی شاهد ارتقا زیرساختهای استان و افزایش بودجه و ارائه طرح‌های عمیق فرهنگی اجتماعی برای و شکوفایی اقتصادی و سیاسی در استان قزوین فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: این حرکت آغاز طلیعه پرنور پیشرفت دیار مینودری و خروج مناطق مظلوم و محروم استان از محدودیت‌های بودجه، اعتبار و امکانات و ارتقا مردم سالاری دینی و افزایش مشارکت مردم در صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با تکیه بر زیست بوم غنی و تا ریخی و باستانی گردشگری است.

محمدبیگی تاکید کرد: افزایش تعداد نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی فرصتی جدید برای بهره مندی مردم و حاکمیت از ظرفیت‌ها و غنای فرهنگی دینی و مذهبی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی دیار شهیدپرور و عالم پرور مینودری است.

وی اضافه کرد: در این طرح با انتزاع البرز و آبیک از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز یک حوزه انتخابیه جدید با محدوده جغرافیایی دو شهرستان البرز و آبیک با اختصاص یک نماینده ایجاد شده و حوزه انتخابیه قزوین آبیک و البرز به حوزه انتخابیه قزوین تغییر خواهد یافت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هرچه تعداد نمایندگان استان بیشتر شود امکان بهره‌مندی مردم استان از بودجه اعتبار و امکانات و پیگیری‌های طرح کلان ملی و منطقه‌ای بیشتر و سطح مشارکت مردمی هم افزایش خواهد یافت.

وی گفت: این اتفاق جهش، بزرگی برای برقراری عدالت بیشتر اجتماعی اقتصادی و سیاسی است و جلوی تمرکز گرایی را می‌گیرد.

محمدبیگی با بیان اینکه با امکان بهره‌مندی از توان نیروهای متخصص، و نخبه بومی نواحی مختلف استان را فراهم می‌آورد و پایان بسیاری از روندهای نادرست مدیریتی و نظارتی موجود به دلیل بزرگی حوزه انتخابیه و عدم رسیدگی به نواحی حاشیه‌ای و مناطق جغرافیایی دور از مرکز استان خواهد بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این تصمیم باعث دسترسی بیشتر مردم به قوه مقننه و افزایش نقش نظارتی مردم خواهد شد، یادآور شد: با اضافه شدن یک نماینده شاهد کاهش فرصت‌های رانت و ویژه خواری و افزایش امکان مبارزه با فساد در استان قزوین خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1443137

مهمترین اخبار ایران و جهان: