نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 11:22

رسانه‌ها با هنر خود تبلیغات دشمن را بی‌اثر کنند

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان از انتخابات سخن به میان آورد و با تاکید بر نقش مهم مطبوعات در تشویق مردم به مشارکت، گفت: بی‌اثر کردن تبلیغات دشمن و حفظ کشور یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام توکلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد: شهرستان رفسنجان دارای چهره‌های شناخته شده‌ای به‌ویژه در دوران دفاع مقدس بوده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با بیان اینکه رسانه‌ها هم می‌توانند به جامعه امید و بالندگی بدهند و هم می‌توانند ناامیدی و وادادگی و سرخوردگی القا کنند، گفت: رسانه‌های ملی کشورهای دیگر و همینطور رسانه‌های بین‌المللی مخصوصا آنها که به رژیم صهیونیستی و نظام غرب وابسته هستند، تماما دنبال آن هستند که اخبار مورد نظر خودشان را به ملت‌ها مخابره کنند.

وی اضافه کرد: در جنگ نرم و فضای مجازی عمدتا با تبلیغات گسترده باورهای مردم کشورها را عوض کردند تا بتوانند آنها را همراه خود کنند، اوکراین و چندین کشور آسیای میانه دچار همین مسئله شدند.

وی ادامه داد: در مورد جمهوری اسلامی هم رسانه‌های معاند کاستی‌ها و کمبودها و نواقص را آنچنان بزرگ جلوه می‌دهند گویا نظام خدمتی نکرده و ناکارآمد است، از طرفی موفقیت‌ها را کوچک جلوه می‌دهند و بعضا شک و تردید ایجاد می‌کنند.

توکلی نقش مطبوعات در تبیین دستاوردها را مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: رسانه باید صادقانه سخن مسوولان را به مردم و مطالبات مردم را به مسؤولان منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه بدون مطبوعات و رسانه منتقد، جامعه کم رونقی است، گفت: در این صورت فکر می‌کنند همه چیز خوب و بدون نقص است و بنابراین این جامعه بالندگی نخواهد داشت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمان ابراز داشت: مردم رفتار و گفتار مسوولان را رصد می‌کنند، خبرنگار با هنر خود باید بداند انتقاد وی به نفع چه کسی است و چه فایده‌ای دارد.

حجت‌الاسلام توکلی صداقت را از ارزش‌های خبرنگاری برشمرد و افزود: بی‌طرفی یکی دیگر از ویژگی‌های کار خبرنگار است.

وی از انتخابات سخن به میان آورد و با تاکید بر نقش مهم مطبوعات در تشویق مردم به مشارکت، تصریح کرد: دشمن روی انتخابات سرمایه‌گذاری کرده که مشارکت صورت نگیرد اما علی‌رغم مشکلات و انتقاداتی که هست، بی‌اثر کردن تبلیغات دشمن و حفظ کشور یک ضرورت است. 

توکلی بیان داشت: خبرنگار در بیان اخبار، امنیت و آرامش اجتماعی را مدنظر قرار دهد و از تحریف واقعیات، تخریب و القاء ناامیدی بپرهیزد چراکه برای جامعه یک ضدارزش‌ است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ادامه داد: القاء ناامیدی به جامعه موتور حرکت در مسیر پیشرفت جامعه را کند کرده و زمینه پیشرفت دشمن در اهدافش را فراهم می‌کند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431937

مهمترین اخبار ایران و جهان: