نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 11:18

دلیل کمبود آب در دنا مشخص شد

فرماندار دنا گفت: در بسیاری از روستاها دلیل عمده کمبود آب استفاده غیرمجاز مردم از آب شرب جهت مصارف کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سی‌سخت، کورش درخشان‌زاده اظهار داشت: رسالت خبرنگار به عقیده بنده رسالت حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب(س) است که با رساندن پیام عاشورا باعث ماندگاری این واقعه در تاریخ شدند.

 وی با اشاره به اینکه 80 درصد از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند: جمعیت بالغ بر 48 هزار نفر شاخصه اصلی این شهرستان است که می‌تواند مولد تولیدات روستایی باشد.

 فرماندار شهرستان دنا بیان کرد: شهرستان دنا قطب گردشگری جنوب کشور است و طبیعت بکر، این شهرستان را از دیگر مناطق در زمینه گردشگری متمایز کرده‌است.

وی خاطرنشان کرد: دنا را با توجه به سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی می‌توان قطب کشاورزی استان و در زمینه صنایع دستی قطب صنایع دستی قلمداد کرد.

درخشان‌زاده افزود: در دولت سیزدهم در زمینه ارائه خدمات عمومی در زمینه‌های مختلف از جمله راه‌های روستایی، گازرسانی، آب و برق، زیرساخت‌های گردشگری و آموزشی شاهد تحول چشمگیری هستیم.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر در بعضی از حوزه‌ها در اعتبارات جز شهرستان‌های اول تا سوم بودیم، سر جمع در دوسال اخیر 320 پروژه در شهرستان مصوب شده‌است.

درخشان‌زاده بیان کرد: شهرستان دنا در دوسال فعالیت دولت سیزدهم به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده‌است، 97 درصد از روستاهای شهرستان گازرسانی شده‌‌ و شهرستان در حال تبدیل به منطقه سبز است.

فرماندار شهرستان دنا گفت: گازرسانی به روستاهای مرغ‌چنار، کُتک، شهرک علوی در و روستاهای منج و دشت بز در سادات محمودی در دستور کار قرار گرفته است و روستای جلاله به دلیل صعب‌العبور بودن در حال طرح مشاوره برای گازرسانی از سمت زیلایی است.

وی افزود: در سفر اول ریاست جمهوری 800 میلیارد تومان به جاده سی‌سخت به یاسوج اختصاص یافت، این محور زیرساخت توسعه گردشگری خواهد بود.

درخشان‌زاده عنوان کرد: 8 کیلومتر از مسیر چهارخطه و زیر بار ترافیک رفته‌است، برای اولین بار در استان دو تونل رفت و برگشت در این مسیر در حال احداث است.

وی افزود: احداث پُل کلو در حال تجهیز کارگاه است، برای احداث این پل با تایید شورای ترافیک به مدت 36 ماه مسیر قطع خواهد بود و مسیرهای دیگر جایگزین می‌شود.

فرماندار شهرستان دنا افزود: پُل کلو با طول 320 متر یکی از بزرگترین پل‌های کشور و دارای مسیر رفت و برگشت و پیاده‌رو خواهد بود که باعث برون رفت سی‌سخت از بن‌بست ارتباطی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت حذف نقاط حادثه‌خیز گفت: در مسیر یاسوج به اصفهان از پل تنگ‌سریز تا سرتنگ توت‌نده بالغ بر 14 کیلومتر جداکننده با اعتباری بیش از 40 میلیارد تومان نصب شده‌، که باعث کاهش چشمگیر تصادفات بوده و آمار گزارشات مبنی بر فوت بسیار پایین آمده است.

وی در ادامه افزود: برای ایمن‌سازی مسیر یاسوج به اصفهان ایست و بازرسی شهدای بنستان در نزدیکی روستای بنستان سادات محمودی بخش پاتاوه در حال احداث است که در حال حاضر دارای 15 درصد پیشرفت فیزیکی است.

درخشان زاده گفت: در دو سال اخیر 18 پروژه آسفالت راه روستایی در شهرستان دنا انجام شده است، معابر داخلی 18 روستا آسفالت و بهسازی شد.

وی افزود: با پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از محل‌های مختلف جهت احداث سالن‌های ورزشی اعتبار جذب شده‌ است و در صورت موجود بودن زمین آماده ایجاد زیرساخت‌های ورزشی از قبیل چمن مصنوعی و سالن ورزشی هستیم.

فرماندار دنا اظهار داشت: در سال‌های گذشته شهر سی‌سخت با مشکل آب شرب سالم وجود داشت که این مشکل برطرف شده و هم‌اکنون تمام نقاط شهر سی‌سخت از آب شرب سالم برخوردار هستند و آب آشامیدنی روستای توت‌نده تا هفته‌های آینده وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: مشکل آب سادات محمودی به صورت موقت برطرف شده‌ و در حال بررسی شرایط جهت پایدار نمودن آبرسانی به این منطقه هستیم.

وی افزود: در بسیاری از روستاها دلیل عمده کمبود آب استفاده غیرمجاز مردم از آب شرب جهت مصارف کشاورزی است و از مردم تقاضامندیم.

درخشان‌زاده گفت: 12 سایت ارتباط اینترنتی در سال گذشته در شهرستان دنا راه‌اندازی شد، 90 درصد از روستاهای شهرستان از اینترنت 4G برخوردار هستند.

وی با تشکر از پیگیری نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون جهت تخصیص اعتبار در زمان زلزله دنا، افزود: از قِبل اعتبارات زلزله در شهرستان دنا و به ویژه شهر سی‌سخت شاهد تحول چشمگیری هستیم.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1439637

مهمترین اخبار ایران و جهان: