نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 14:44

یک میلیون قطعه به ظرفیت ماهیان زینتی هرمزگان اضافه می‌شود

بندرعباس-مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه هشت فقره موافقت اصولی جدیدماهیان زینتی درهرمزگان صادر شد، گفت:با اضافه شدن این مراکز بیش از یک میلیون قطعه به ظرفیت ماهیان زینتی اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارانی بیان داشت: از سال ۹۸ تاکنون نیز ۶ مرکز تکثیر و پرورش انواع ماهیان زینتی آب شور و شیرین در استان فعال است که شامل سه واحد آب شیرین و یک مرکز آب شور در بندرعباس و ۲ مرکز آب شور در جزیره قشم است.

وی تصریح کرد: فعالیت در صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان هرمزگان از سال‌ها پیش آغاز شده است که با توجه به ظرفیت‌های خوب استان و همچنین ظرفیت‎‎های صنعت ماهیان زینتی در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رونق تولید توجه بیشتر به این صنعت در دستورکار مجموعه شیلات استان قرار داد.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: با توجه نیاز روزافزون به اینگونه آبزیان، ماهیان زینتی تولید شده در مراکز تکثیر و پرورش هرمزگان به استان‌های تهران، اصفهان، شیراز نیز ارسال می‌شود.

بارانی با اشاره به ویژگی‌ها و برخورداری‌های خاص استان هرمزگان در زمینه ماهیان زینتی تصریح کرد: ماهیان زینتی که در آبسنگ‌های مرجانی زندگی می‌کنند و از گونه‌های سطح‌زی هستند، ذخایر فراوان‌تری در خلیج‌فارس دارند و امپراطور ماهی به عنوان بهترین گونه، از ماهی‌های تزیینی نادر در دنیا است که در آب‌های هرمزگان وجود دارد.

وی یادآورشد: با حمایت از سرمایه گذاران داخلی در صنعت تولید وتکثیر ماهیان زینتی که شرایط خوبی در استان‌های ساحلی به‌خصوص در هرمزگان حاکم است زمینه صادرات و قطع واردات اینگونه ماهیان، ارزآوری برای کشور داشته باشد.

بارانی اظهار کرد: امید داریم با توجه به ظرفیت‌های خوب هرمزگان و پیگیری‌های درحال انجام شاهد توسعه و رونق صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان و تبدیل هرمزگان به یکی از قطب‌های مهم و تاثیرگذار این صنعت باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438181

مهمترین اخبار ایران و جهان: