نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 12:13

تخصیص ۳۵ هزار هکتار زمین در کشور برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: قانون جهش تولید مسکن مصوب شد تا علاوه بر ساخت سالی ۳۵۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی سالانه حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکن نیز اضافه بر آن در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اشتهارد، روح الله اکبری در جلسه شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان اشتهارد که روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات فرمانداری اشتهارد برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، به اهداف طرح نهضت ملی مسکن در کشور، گفت: اتخاذ تدبیر برای تامین مسکن برای مردم یک تکلیف قانونی و مطالبه مردمی است.

وی ادامه داد: با احصا نیازهای شرایط موجود، تامین سالانه هزار واحد مسکن در کشور ضرورت دارد تا عقب ماندگی‌ها در این راستا جبران شود.

اکبری گفت: علاوه بر نیاز سالانه با انباشتی از سال های گذشته در حوزه تامین مسکن مواجه هستیم، باید تلاش مضاعفی داشته باشیم. 

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن مصوب شد تا علاوه بر ساخت سالی ۳۵۰ هزار واحد مسکن شهری و ۲۰۰ هزار واحد روستایی سالانه حدود ۴۵۰ هزار واحد مسکن نیز اضافه بر آن در دستور کار قرار گیرد. 

این مقام مسؤول گفت: با اتخاذ تصمیم‌ها و مصوبات، سال اول طرح نهضت ملی مسکن با عنوان بسترسازی و تامین زیرساخت‌ها بود.

وی با بیان اینکه از سال دوم سال ساخت شروع شده و در حال شتاب است، افزود: ۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی نیاز است که نصف آن را مردم و باقی از طریق تسهیلات مهیا می شود و ۴۸۰ هزار میلیارد تومان نیز در تأمین زیرساخت‌ها صرف می‌شود. 

اکبری گفت: حدود ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز از طریق الحاق زمین جدید به محدوده شهرها تأمین می‌شود که تامین زیرساخت ها و روند قانونی آن زمان بر و دشوار بوده است.

وی افزود: اکنون ۳۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در کشور تامین شده که فرآیند آماده سازی این اراضی در حال اجراست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1438037

مهمترین اخبار ایران و جهان: