نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:47

خبرنگاران جبهه حق در برابر جبهه باطل قلم بزنند

به گفته مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان، اصحاب رسانه در جبهه حق نقش علمداری تمدن نوین اسلامی را بر عهده دارند و در جنگ شناختی و ترکیبی مجاهدان صف اول جبهه حق هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات سازمان تبلیغات گیلان با اشاره به فعالیت خبری و رسانه‌ای خبرنگاران اظهار کرد: خروجی این فعالیت‌ها وقتی خبرنگار بتواند مانند زنبور عسل شهد گل‌ها را جمع کند، مایه شفا و درمان است. 

وی با بیان اینکه برخی فعالیت‌های خبرنگاران نشر بدی‌ها است، افزود: فعالیت آن دسته از خبرنگارنماها که مانند مگس تنها روی نقاط آلوده و سیاه اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌نشینند و ضریب چند هزار برابر به نقاط ضعف خود ساخته می‌دهند، مانند حشره‌ای که نشر زشتی‌ها را برعهده دارد عمل می‌کنند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه در جنگ شناختی امروز فعالیت رسانه‌های معاند بر نقطه دوم متمرکز است، گفت: رسانه‌هایی از این دست نقطه‌های سیاه را ضریب چند هزار برابری انعکاس می‌دهند و فعالیت شیطانی خود را با استفاده از رسانه دنبال می‌کنند و به دنبال نشر بدی‌ها هستند. 

مهدوی با بیان اینکه رسانه شیطانی هرگز تمایل به انعکاس نقاط امیدآفرین ندارد، افزود: اینجا مشخص می‌شود که رسالت مهم و نقش اثرگذار خبرنگاران و اصحاب رسانه انقلابی در تحقق چله دوم انقلاب چه میزان مؤثر است. 

وی با تأکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در امیدآفرینی و گسترش خوبی‌ها نقش بسزایی داشته باشند، بیان کرد: اصحاب رسانه در جبهه حق نقش علمداری تمدن نوین اسلامی را بر عهده دارند و در جنگ شناختی و ترکیبی مجاهدان صف اول جبهه حق و باطل هستند و همچون رزمندگان خط مقدم در جنگ شناختی و ترکیبی این روزها می‌توانند نقش آفرینی کنند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه فعالیت و نقشه دشمنان دیرینه چند قرن اخیر ایران به اوج خود رسیده است، تصریح کرد: جنگ ترکیبی و شناختی وسیع و قدرتمندی توسط دشمنان ایران به راه افتاده است، این‌ها که در سابقه فعالیت شوم تاریخی خود غارت منابع ملت ایران و استیلا و استعمال مردم ایران دارند. پس از جنایات، دزدی و غارت و تحریم و انواع آزارها امروز با جنگ شناختی اصالت و هویت تک تک ایرانیان را نشانه گرفته در صدد نابودی هویتی ملت ایران برآمده‌اند. 

مهدوی با اشاره به اینکه جنگ‌شناختی و ترکیبی یکی از سخت‌ترین، پیچیده‌ترین هجوم و دشمنی دشمنان ایران قوی و اسلامی است، گفت: اصحاب رسانه، خبرنگاران و خبرگزاری‌ها باید نقش شهدای زنده خبرنگار را ایفا کنند، چرا که وقتی، قلم، اندیشه و نظام اطلاع‌رسانی را ناظر به خنثی‌سازی هجمه ویرانگر دشمن حیله‌گر استفاده می‌کنند، نقش خود را به خوبی انجام داده‌اند. 

وی با اشاره به فعالیت برخی رسانه‌ها یا شاکله ایرانی که فعالیت ضدایرانی دارند، گفت: این‌افرادی که با پول استکبار در سایه امن و آرامش نشسته‌اند در بین ملت ایران یأس و ناامیدی را نشر می‌دهند بهتر است وضعیت تأمین مالی خود و فیش‌های حقوقی نجومی خود را که توسط استکبار تأمین می‌شود را نشان مردم بدهند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به حمایت برخی قدرت‌های دنیا از خبرنگاران شیطان صفتی که به دنبال ایجاد تشویش در بین ملت ایران هستند، بیان کرد: خبرنگار داخلی با تمام‌تنگناهای معیشتی درصدد این هستند که در سایه یک انتقاد منصفانه نقطه ضعف را منصفانه نشان دهند و نقاط مثبت را امیدآفرینانه نشان بدهند، شأن این خبرنگار از آن شیطان صفتی که با حمایت استکبار به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی هستند و در جبهه باطل قلم می‌زنند بسیار بالاتر است. 

مهدوی با اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداری محرم گفت: امسال پس از دوره کرونا اجتماعات در هیئات، حسینیه‌ها و مساجد ضریب چندبرابری داشت. 

وی با اشاره به یک سنجش آماری تلفنی بیان کرد: از حدود ۱۱ هزار و ۷۳۲ نفر پرسیده شد، تعداد منازلی که برای روضه خانگی اعلام آمادگی کردند، بیش از ۷۰ درصد تمایل داشتند که روضه خانگی را در منازل خود برگزار کنند. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه روضه‌های خانگی همچنان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌کنیم تا پایان ماه صفر آماری بالغ بر هفت هزار روضه خانگی برگزار خواهد شد. چه بسا بخش زیادی در آمار نیامده باشد ولی در حال برگزاری باشد. این نشان از عشق و علاقه مردم گیلان به اهل بیت (ع) دارد. 

مهدوی با اشاره به رویداد شیرین بیان برای تعدادی از دختران ۱۶ تا ۲۰ساله که قدرت بیان خوبی دارند، گفت: مهارت‌های ویژه بیانی برای این دختران پیش بینی شده و توانمندسازی در حوزه مناظره، گفت‌وگو در حوزه جهاد تبیین برای دختران خواهیم داشت. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437981

مهمترین اخبار ایران و جهان: