نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 17:03

شرط زیاد النخاله برای حضور در نشست قاهره

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی حضور در نشست قاهره را به آزادی مبارزان این جنبش که در بند تشکیلات خودگردان هستند، مشروط کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی اعلام کرد که تنها در صورتی در نشست هیئت امنای گروه‌های فلسطینی در قاهره شرکت خواهد کرد که تشکیلات خودگردان، مبارزان این جنبش را از زندان‌های خود آزاد کند.

این در حالی است که پیش از این نیز، نخاله درباره شکست نشست آتی هیئت امنای گروه‌های مقاومت در قاهره هشدار داده بود و دلیل آن را اقدام سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان در خصوص بازداشت اعضای جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری عنوان کرده بود. این نشست قرار است پایان ماه جاری میلادی در قاهره، پایتخت مصر برگزار شود.

سخنان دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حالی مطرح می‌شود که تشکیلات خودگردان جنایات خود در قبال فرماندهان و اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری را ادامه می‌دهد.

با وجود این‌که دادگاه فلسطین حکم آزادی فوری و بدون قید و شرط مراد ولید ملایشه و محمد ولید براهمه، مجاهدان جنبش جهاد اسلامی در جنین را صادر کرده است، تشکیلات خودگردان به بازداشت این دو مبارز فلسطینی ادامه می‌دهد؛ اقدامی که با آرمان‌های ملی و اخلاقی در تعارض است.

سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان، این دو مبارز فلسطینی را در سوم جولای، هنگام عزیمت به اردوگاه جنین جهت شرکت در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به این اردوگاه، دستگیر کرده بود.

تشکیلات خودگردان، ۵ مبارز دیگر عضو جنبش جهاد اسلامی که از اهالی شهرک جبع هستند را نیز به زندان‌های خود منتقل کرده است؛ اقدامی که با اعتصاب غذای این مبارزان در اعتراض به جنایات تشکیلات خودگردان در قبال آنان، روبرو شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395581

مهمترین اخبار ایران و جهان: