نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 15:56

نیروهای واگنر بی‌صبرانه منتظر حمله‌ور شدن به لهستان هستند

رئیس جمهور بلاروس در نشست با پوتین گفت: نیروهای واگنر شروع به فشار آوردن به ما کرده‌اند؛ آنها می‌خواهند به غرب بروند و می‌گویند «بگذارید برای گشت‌وگذار به ورشو و ژشوف برویم!»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت گروه شبه‌نظامی واگنر که هم‌اکنون در مینسک به سر می‌برد، تمایل زیادی برای حمله به لهستان دارد.

لوکاشنکو در نشست با پوتین گفت: نیروهای واگنر شروع به فشار آوردن به ما کرده‌اند؛ آنها می‌خواهند به غرب بروند و می‌گویند «بگذارید برای گشت‌وگذار به ورشو و ژشوف برویم!»

وزارت دفاع بلاروس پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که واگنرها، آموزش نیروهای ویژه بلاروس را در اردوگاهی واقع در مجاورت مرز لهستان، آغاز کرده‌اند. لهستان در واکنش به ورود نیروهای واگنر به بلاروس، نیروهای بیشتری را به مرز ورشو و مینسک اعزام کرده است.

پوتین نیز در واکنش به استقرار نیروهای لهستان در مرز با بلاروس تاکید کرد که مسکو هرگونه تجاوز به خاک بلاروس را حمله به روسیه تلقی می‌کند و به منظور واکنش به هرگونه خصومت علیه مینسک، از تمام ابزاری که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد.

ارتش خصوصی واگنر که فرماندهی آن برعهده یوگنی پریگوژین بود، ماه گذشته به تحریک وی اقدام به شورش علیه مسکو کرد. پریگوژین با ادعای حمله وزارت دفاع روسیه به مواضع این گروه، نیروهای تحت فرمانش را به سمت روستوف گسیل داد و سپس به سوی مسکو حرکت کرد اما میانجی‌گری لوکاشنکو، او را از تصمیمش منصرف کرد و شورش بی‌دوام پریگوژین ظرف ۲۴ ساعت به پایان رسید. پس از توافق صورت‌گرفته بین پریگوژین و پوتین، نیروهای واگنر پس از تحویل مهمات و تسلیحات خود به ارتش روسیه، به بلاروس منتقل شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395381

مهمترین اخبار ایران و جهان: