نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 10:50

کاهش حق آبه بوستان لویزان و خشک شدن گونه های درختی

بوستان لویزان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه حق آبه داشته که به ۴۰ لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرده و این منجر به خشک شدن بسیاری از گونه های درختی شده است.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، نرگس معدنی پور در یکصد و شصت و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، نظارت و حقوقی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از منطقه ۴ شهر تهران اظهار کرد: منطقه ۴ با جمعیت ۹۸۸ هزار نفری به عنوان پرجمعیت ترین منطقه تهران،۱۱ درصد جمعیت شهر تهران را به خود اختصاص داده است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با اشاره به بازدید از پایانه تاکسیرانی رسالت خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت نظافت، رفت و روب و لایروبی جوی ها و وضعیت سایه بان برای رفاه حال شهروندان و رانندگان انجام و تذکرات داده شد که بر اساس وعده های اعلام شده تا پایان سال مسقف شدن پایانه عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: این موارد در اکثر مناطق وجود دارد و ضرورت دارد که معاونت خدمات شهری شهرداری نسبت به بررسی مشکل نظافت و رفت و روب و موارد مشابه اقدام کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه قرار بوده زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در بزرگراه شهید بابایی به خیریه وحدت اختصاص یابد، گفت: با توجه به وضعیت جسمانی معلولان ذهنی تحت پوشش این خیریه، درخواست می کنیم که زمین و عرصه ای را مشخص کند.

وی با تاکید بر اینکه بوستان لویزان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه حق آبه داشته که به ۴۰ لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرده است، یادآور شد: بسیاری از گونه های درختی در بوستان لویزان و یاس فاطمی یا خشک شده و یا در معرض خشک شدن قرار دارد که انتظار می رود علاوه بر پیگیری مشکل حق آبه نسبت به کاشت گونه های متناسب با شرایط آب و هوایی اقدام شود.

معدنی پور ادامه داد: احداث و تجهیز بوستان در پادگان ۰۶ یکی از الزامات بود و با توجه به اهمیت این موضوع درخواست می کنیم که پیگیری های لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اسکان کارگری یکی از مسائلی است که با آن رو به رو هستیم، یادآور شد: اگر از کارگران بومی استفاده شود دیگر نیازی به اسکان کارگری نخواهیم داشت که این موضوع نیاز به بررسی و رسیدگی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با بیان اینکه تاریکی بوستان ها یکی از عوامل ایجاد فضاهای بی دفاع شهری و تجمع معتادان است، گفت: ۳۸۸ فضای بی دفاع شهری در منطقه چهار وجود دارد که ۲۹۲ فضا بهسازی شده، ۳۴ فضا در حال بهسازی است و ۶۲ فضا هنوز بهسازی نشده است.

وی ادامه داد: از زمان حضور شهردار جدید منطقه موضوعات در حال پیگیری و رفع است اما آنچه اهمیت دارد جدیت در نظارت بر پیمانکاران خدمات شهری و آموزش شهروندان در زمینه نظافت است.

معدنی پور با بیان اینکه املاک فاقد سند یکی از مشکلات منطقه است، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز و عدم رعایت طرح تفصیلی در ساخت و سازها از دیگر مشکلات است که نیاز به نظارت دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تأکید کرد: از یاورشهر ۹ در این منطقه بازدید به عمل آمد و مشکلات بیماران مورد بررسی قرار گرفت که از جمله می توان به تأمین آب شرب، نصب تجهیزات ورزشی در مرکز و جمع آوری و انتقال پسماند اشاره کرد.

وی افزود: سوله های بازیافت منطقه نیز مورد بررسی قرار گرفت که در محل بلوار باباییان جانمایی شده و در صورت راه اندازی می تواند محل مناسبی برای جمع آوری پسماند منطقه باشد.

معدنی پور با بیان اینکه ایستگاه فرهنگسرا تنها یک ورودی و خروجی دارد، یادآور شد: ضرورت دارد که ورودی- خروجی شمالی ایستگاه فرهنگسرا نیز ساخته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428437

مهمترین اخبار ایران و جهان: