نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 09:47

فدراسیون تیراندازی نیازمند توجه بیشتر وزارت ورزش است

کرمانشاه- رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به مدال آوری و افتخار آفرینی ورزشکاران رشته تیراندازی در رقابت‌های بین المللی، گفت: فدراسیون تیراندازی نیازمند توجه بیشتر وزارت ورزش است.

مرتضی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رشته تیر اندازی یکی از رشته‌هایی ست که مورد توصیه و تأکیدات دینی بوده که پرداختن به این رشته امری مستحب به لحاظ دینی است.

وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته تیراندازی از قدیم الایام به ویژه در استان‌هایی که در معرض جنگ بودند، افزود: این رشته علاوه بر توصیه‌های بسیار در دین و از سوی بزرگان قدمتی دیرینه داشته و در همین راستا تاکنون ۱۹۰ مدال در عرصه المپیک توسط ورزشکاران رشته تیراندازی کسب شده است.

رئیس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: رشته تیراندازی بر خلاف سایر رشته‌های پر هزینه و مورد توجه‌ای که تاکنون کمترین مدال‌های عرصه جهانی را کسب کرده با وجود مدال‌های قابل توجه خود اما مورد توجه قرار نگرفته در حالی که بر اساس تأکیدات دینی بر آموزش این رشته باید معرفی بیشتری برای آن صورت گیرد.

قربانی با تاکید بر لزوم توجهات بیشتر به رشته تیراندازی، خاطر نشان کرد: به منظور کشف استعدادها و معرفی بیشتر رشته تیراندازی برنامه‌ای از سوی فدراسیون تدارک دیده شده که طبق آن در هر استان سه روستا منتخب شده و با در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات جذب حداکثری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه آموزش و استعدادیابی در سه روستای از استان از سوی فدراسیون تیراندازی و با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اکنون در حال راه اندازی است و امید است که با اجرای این برنامه در مسابقاتی آتی ورزشکاران مدال آور و المپیکی تربیت شوند.

رئیس فدراسیون تیراندازی بیان کرد: دهکده المپیک یکی از ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمانشاه بوده که با وجود اعتبارات صرف شده اما همچنان برخی سالن‌ها و بخش‌های مهم آن از جمله پروژه سایت اهداف پروازی اگرچه از سوی استاندار قول تکمیل داده شده بود اما همچنان بلاتکلیف مانده است.

قربانی یادآور شد: سالن شهید طهماسبی ویژه تیراندازی با وجود اینکه یک ظرفیت کشوری محسوب می‌شود و تنها ۲ استان ساخته شده و ساخت نمونه مشابه آن هم اکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد اما به دلیل بروز برخی مشکلات و نواقص تعطیل شده این در حالی است که رفع نواقص در سال‌های گذشته با هزینه کمتری امکان رفع شدن داشت اما اکنون به دلیل عدم کنترل و مدیریت برای همان امر باید اعتبار چشمگیری جذب شود.

وی در پایان به ظرفیت سالن شهید طهماسبی که ویژه تیراندازی است، مطرح کرد: با رفع نواقص و مشکلات این سالن می‌توان برگزاری مسابقات بین المللی و میزبانی مسابقات استعدادیابی رشته تیراندازی سراسر کشور در حوزه پسران و دختران را داشته باشیم.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422781

مهمترین اخبار ایران و جهان: