نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:13

افزایش ظرفیت موکب‌های بوشهری در اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از افزایش تعداد موکب‌های بوشهری‌ها برای ایام اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، عبدالرضا مطاف رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در مسیر حرکت کاروان‌های اربعین قرار گرفته و میزبان ۶ استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است.

وی افزود: علاوه بر تهیه مواد غذایی مورد نیاز و اسکان زائران، با توجه به گرمای هوا تأمین آب و یخ در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به فعال شدن ۱۴ کمیته ستاد اربعین حسینی، اعلام داشت: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین در قرارگاه‌های مختلف به زائران خدمت می‌کنند.

مطاف ادامه داد: موکب‌های ویژه اربعین حسینی از هم اکنون برای استقرار در نقاط مختلف در خدمات‌رسانی به زائران اعلام آمادگی کرده است.

 عبدالرضا مطاف با بیان اینکه در اربعین سال قبل ۹۵ موکب استان فعال بود بیان داشت: در سال جاری ۴۶ موکب در مسیرهای داخلی از عسلویه تا شمال استان، ۱۰ موکب در مرز شلمچه، ۷ موکب در نجف اشرف، ۲۱ موکب در مسیر نجف تا کربلا و ۴۵ موکب هم در کربلا مستقر می‌شود و به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر تصریح داشت: اکنون ۱۲۵ موکب آماده شده‌اند تا قبل از مراسم اربعین حسینی مستقر شوند و مابقی موکب‌ها هم برای استقرار در مکان‌های مورد نظر بر اساس برنامه زمان‌بندی اعزام می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417481

مهمترین اخبار ایران و جهان: