نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 05:45

اولویت دولت سیزدهم توجه به هنرمندان شهرستان‌ها در سراسر ایران است

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطابق تبصره‌ای از قانون بودجه ۱۴۰۲، همه شرکت‌های دولتی موظفند یک درصد از هزینه‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، رسانه و غیره هزینه کنند که عددی قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "سید محمد هاشمی" عصر سه‌شنبه در مراسم رونمایی از مستند اقتصادی- صنعتی "مرز باریک"، همچنین نماد و پوسترهای کارآفرینی در محل خانه هنرمندان ایران افزود: اقتصاد و هنر اگر به اصطلاح به‌یکدیگر پهلو داده و کمک کنند، می‌توانند مسائل خود را حل کنند و اقتصاد هنر وامگیر همین معنا است.

وی بیان‌داشت: اقتصاد و کارآفرینی چنانچه پشتوانه‌ای به اهمیت هنر داشته باشد، می‌تواند امور خود را به خوبی به پیش ببرد.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی و تولید داخلی، خاطرنشان‌کرد: بخشی از مشکلات به کارآفرینان و صنعتگران برمی‌گردد، اما بخش عمده آن ناشی از ذهنیت‌های ما است.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ و هنر، افکار و قلوب را به این سمت ببریم که استفاده از تولید داخلی چقدر می‌تواند در ارتقاء اقتصادی و رشد و توسعه کشورمان موثر باشد.

هاشمی، اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از اقتصاد هنر را کم نظیر توصیف کرد و گفت: در قانون بودجه 1402 تبصره‌ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن همه شرکت‌های دولتی موظفند یک درصد از هزینه‌های خود را در حوزه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، رسانه و غیره هزینه کنند که عددی قابل توجه است.

وی با اشاره به جامعه گسترده 150 هزار نفری کشور، خاطرنشان کرد: وظیفه دولت و حاکمیت این است که همه این جامعه را یکپارچه و هماهنگ ببیند و همین تبصره که در حال عملیاتی شدن است، می‌تواند به خدمات و زیرساخت‌های فرهنگی تبدیل شود که در آن کارآفرینی و تولید ملی نیز هرچه بیشتر دیده شود.

معاون حقوقی، امورمجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: جامعه گسترده و نجیب هنری ایران متشکل از همه هنرمندان از سراسر کشور است و متخص به یک گروه یا چند شخص سرشناس نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1370937

مهمترین اخبار ایران و جهان: