نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 12:21

توزیع بیش از ۳۰هزارتن انواع کودشیمیایی یارانه‌ای در گلستان

گرگان- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از آمادگی برای توزیع بیش از ۳۰ هزارتن انواع کودشیمیایی یارانه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدصمد ضیایی گفت: برنامه اجرایی کشت قراردادی در استان، از یک مرداد آغاز شده لذا تأمین نیاز کشاورزان به کودهای پایه امری ضروری است.

وی افزود: تا پایان تیر ماه امسال بیش از ۲۱ هزار تن انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در انبارهای استان ذخیره سازی شده و علاوه بر آن بیش از ۹ هزار تن هم موجودی کارگزاری‌ها است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از راه اندازی فاز جدید ذخیره سازی کود به ظرفیت دو هزار تن در شهرستان کلاله خبر داد و افزود: تاکنون کودهای شیمیایی‌ای در ۶ سایت انبار امانی و تحت پوشش این شرکت شامل انبار سازمانی گرگان، انبار قرق، انبار نودیجه، انبار کردکوی، انبار فاضل آباد و انبار گنبدکاووس ذخیره سازی می‌شد که با راه اندازی فاز جدید، تعداد سایت ذخیره سازی به ۷ انبار افزایش یافت.

وی این نوید را هم به کشاورزان داد که با شروع فصل زراعی جدید و شروع کشت پاییزه هم از ۱۵ شهریور ماه امسال، کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان در زمان مناسب و با کیفیت و قیمت مناسب به آن‌ها عرضه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408481

مهمترین اخبار ایران و جهان: