نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 17:15

لزوم تغییر در آموزش و پرورش به ویژه مقطع متوسطه و دانشگاه فرهنگیان

استاندار زنجان گفت: نیاز به تغییر رویکرد آموزش و پرورش داریم و این تغییر، در مقطع متوسطه دوم و نیز دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر تلاش همه جانبه برای رفع مشکلات این حوزه و تبدیل سرمایه‌های موجود به احسن (ساختمان‌های قدیمی در حال تخریب) در راستای ایجاد شرایط بهتر برای تحصیل دانش‌آموزان اظهار کرد: باید در حل مشکلات این حوزه  به صورت شبانه‌روز دغدغه داشته باشیم بطوری که شب‌ها از این دغدغه خوابمان نبرد.
استاندار زنجان گفت: تلاش می‌کنیم در سال بعد تحول ایجاد کنیم و با توجه به افزایش نسبی که در تملک دارایی‌های استان انجام شده، قطعا در تامین و تجهیز مدارس کمک‌هایی خواهیم داشت تا مدارس وضعیت بهتری داشته باشند.
 وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که بیشترین زمین و ساختمان‌های مازاد را دارد، گفت: آموزش و پرورش باید همت و جرات کند که آنها را مولدسازی و درسایر واحدهای آموزشی هزینه کند.
افشارچی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بسیاری از ساختمان های قدیمی خود را در قالب اجاره واگذار کرده است، خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان، افزود: باید کمی عمیق تر نسبت به سرمایه‌گذاری و مولدسازی فکر کنید.
استاندار زنجان تاکید کرد: با فروش ساختمان‌های بسیار قدیمی چند مدارس، می‌توانید به تعداد بیشتری از هنرستان های خود به لحاظ تامین و تجهیز رسیدگی کنید.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مدیر باید انرژی، هیجان و ریسک انجام کار را داشته باشد، تصریح کرد: نباید از فروش ساختمان چند مدرسه قدیمی در حال تخریب واهمه داشته باشد.

وی در ادامه  با اشاره به وقایع چند وقت گذشته کشور و لزوم حساسیت به این موضوع به ویژه در بخش آموزش و پرورش گفت: نیاز به تغییر رویکرد آموزش و پرورش داریم و این تغییر در مقطع متوسطه دوم و نیز دانشگاه فرهنگیان ضروری است.
افشارچی با بیان اینکه در این وقایع، جنگ ترکیبی و شناختی درکنار هم دیده شده و مجموعه‌ای از مسائل مختلف در کنار هم گردآوری شده بود، افزود: دانش آموزان سال دوم متوسطه و سال‌های اول دانشگاه بیشترین ضربه را از این قضیه خوردند و از این رو، در برنامه‌ریزی‌ها و نگرش ها، این دو مقطع را باید به صورت خاص ببینیم.
 افشارچی ایجاد یک قرارگاه برای پرداختن به امور دانش‌آموزان در ابعاد مختلف از جمله ایجاد روابط صمیمانه بین دانش آموزان و معلمان  را ضروری عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید ارتباط منطقی بین مدرسه، خانه و مسجد را برقرار کند و با دعوت از معلمان دلسوزی که سابقه خوبی در برقراری ارتباط دلی با دانش آموزان دارند، از ظرفیت آنها در قرارگاهی که تشکیل می شود استفاده کند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 976781

مهمترین اخبار ایران و جهان: