نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 12:54

فعالیت در پیست اسکی پاپایی زنجان در گرو بارش برف

زنجان-رئیس هیئت اسکی استان زنجان گفت: اگر قرار باشد فعالیت ورزشکاران در پیست پاپایی طبق روال عادی انجام شود، باید منتظر بارش برف مجدد باشیم.

رضا اژدری‌آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با آغاز بارش‌های زمستانی، پیست پاپایی زنجان فعالیت خود را از سر گرفته و ورزشکاران در این محل اقدام به اسکیت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر میزان بارش برف در این محل این امکان را برای انجام فعالیت‌های ورزشی نمی‌دهد.

وی با یادآوری اینکه میزان بارش برف در پیست اسکی پاپایی زنجان پنج سانتی‌متر بوده و این بدان معنی است که برای راه‌اندازی پیست باید منتظر بارش‌های بعدی باشیم، اظهار کرد: این پیست به عنوان تنها پیست اسکی در استان زنجان بوده و محلی برای فعالیت اسکیت‌بازان و علاقه‌مندان به این ورزش است که هر سال با بارش برف شاهد حضور ورزشکاران در این محل هستیم.

این فعال ورزشی با اشاره به اینکه پیست اسکی پاپایی زنجان، محلی مناسب برای برگزاری کلاس‌های آموزشی بوده و برگزاری چنین دوره‌هایی نیز در اولویت برنامه‌های هیئت اسکی استان زنجان قرار دارد، افزود: با وجود اینکه پیست اسکی پاپایی زنجان یک پیست حرفه‌ای نیست اما این امکان وجود دارد که کلاس‌های آموزشی در این پیست برگزار شود.

رئیس هیئت اسکی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در کلاس‌های آموزشی اسکی، شاهد حضور ورزشکارانی از استان‌های کردستان، قزوین و زنجان هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پیست پاپایی زنجان به دلیل ارتفاع کمی که دارد، جزو پیست‌های حرفه‌ای به شمار نمی‌رود اما محل مناسبی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی بوده و تا به امروز شاهد برگزاری چنین دوره‌هایی در پیست مذکور بوده‌ایم.

اژدری‌آزاد با تاکید بر اینکه ارتفاع کم پیست پاپایی زنجان باعث می‌شود که برف آن زودتر از موعد آب شود، ابراز کرد: برای اینکه ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش اسکیت بتوانند مدت زیادی را از این پیست استفاده کنند، محل پیست باید به نقاط با ارتفاع بالاتر انتقال یابد، هر چند همه ساله بعد از بارش برف به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر، بلافاصله با دستگاه برف‌کوب نسبت به آماده‌سازی بستر برای فعالیت اسکی‌بازان اقدام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 949781

مهمترین اخبار ایران و جهان: