نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 12:39

حل مشکل ۲۶ واحد تولیدی با حمایت دستگاه قضا/ احیای کامل ۳ واحد

دادستان همدان از رفع مشکل ۲۶ واحد تولیدی با کمک دستگاه قضایی خبر داد و گفت: سه واحد تولیدی نیز به طور کامل احیا شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف حمایت از تولید و جهادگران عرصه اقتصادی، از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش دستگاه قضایی استان، مشکلات ۲۶ واحد تولیدی برطرف و سه واحد تولید به طور کامل احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

وی حمایت از فعالان عرصه تولید را از تأکیدات مکرر رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: تلاش برای رفع موانع تولید جزء مهمی از اولویت ها و سیاست های قوّه قضاییه است.

دادستان همدان اظهار کرد: با این رویکرد و به منظور حمایت از حقوق عامه، پیگیر مطالبات و خواسته‌های تولیدکنندگان به منظور ارایه راهکارهای قانونی برای رفع مشکلاتشان هستیم تا جایی که در سال جاری برخی از مشکلات قابل توجه ۲۶ واحد تولیدی برطرف و سه واحد تولیدی نیز به طور کامل احیاء شد و به چرخه تولید بازگشتند.

دادستان همدان تصریح کرد: با جان گرفتن این سه واحدی تولیدی، بیش از ۱۰۰ کارگر با بازگشت به کارخانه فعالیت خود را از سر گرفتند و نان آور خانواده هایشان شدند.

وی از برگزاری مستمر جلسات و نشست‌های متعدد در قالب "ستاد اقتصادی مقاومتی" با فعّالان عرصه تولید برای اخذ تدابیر لازم خبر داد و عنوان کرد: امسال برای شناسایی مشکلات کارخانه‌های استان، ۱۰ مورد بازدید میدانی توسط این دستگاه انجام گرفت.

خانجانی کمبود نقدینگی و مواد اولیه و یا عدم ترخیص به موقع این مواد از گمرک، مشکلات با بانک‌ها درخصوص تسهیلات و صدور دیرهنگام برخی مجوزها از سوی دستگاه‌ها بخشی را از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی برشمرد.

وی گفت: علاوه بر مکاتبات متعدد با دستگاه‌های اجرایی ۱۵ مورد مکاتبه با گمرک استان به منظور ترخیص هرچه سریعتر کالاهای مرتبط با واحدهای تولیدی انجام شده است.

دادستان همدان افزود: معتقدیم مشکلات واحدهای نباید منجر به تعطیلی آنها شود، چراگه امروز حمایت از تولیدکنندگان به عنوان جهادگران عرصه اقتصادی، امری ضروری است تا هم چرخ تولید بچرخد و هم فرصت های شغلی بیش از پیش مهیا شود.

پابان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 984481

مهمترین اخبار ایران و جهان: