نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 21:31

اقتصاد باید مردمی شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد باید مردمی شود و لازمه این کار جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کرمی در ادامه سفر به بلوچستان، عصر پنج شنبه به چابهار رفت و در نشست شورای اداری شهرستان‌های جنوب استان شرکت کرد.

وی با اشاره به این مطلب که هر ۳ ماه یک‌بار مدیران را ارزیابی خواهیم کرد، قاطعانه تصمیم می‌گیریم و با کسی تعارف نداریم، بیان کرد: سواحل مکران ظرفیت‌های زیادی دارد و شامل مناطق مختلفی می‌شود و زمانی‌که نام از توسعه سواحل مکران می‌بریم، به معنی توسعه همه این مناطق است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همه مسئولان باید با هم تلاش کنیم و اصلاً اجازه نمی‌دهیم ظرفیت‌ها و استعدادهای بی شمار استان قربانی بخشی نگری شود.

وی تاکید کرد: اختلاف برای هر مجموعه‌ای به مثابه سم کشنده است و باعث کندی پیشرفت و عدم توسعه می‌شود و این امر اصلاً با آموزه‌های دینی همخوانی ندارد.

کرمی ادامه داد: اگر در یک مجموعه‌ای اختلاف ایجاد شود، آسیب آن را مردم می‌بینند پس نباید اجازه دهیم مردم آسیب ببینند و در کار آنان خللی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: ما باید به سراغ مردم برویم، مشکلات آن‌ها را جویا شویم و کار آن‌ها را به سرعت انجام دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: روند توزیع آرد نانوایی‌ها و چگونگی توزیع نان بین مردم باید کنترل شود و آردی که برای پخت نان مردم است، نباید جای دیگری مصرف شود براین اساس نظارت و کنترل همگانی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد باید مردمی شود و لازمه این کار جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی به استان است.

کرمی تصریح کرد: سیستان‌وبلوچستان ظرفیت‌های زیادی دارد، بنابراین کار کنید چراکه خود خداوند متعال به کار، تلاش و کوشش پاسخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: دانشگاه باید پشتوانه علمی همه پروژه‌ها و کارها باشد بنابراین از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنید زیرا هر مجموعه‌ای اگر از پژوهش دور بماند، موفق نخواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در کار خود نوآوری و خلاقیت داشته باشید و از دانشگاه‌ها به عنوان مرجع علمی و تخصصی استفاده کنید.

وی تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های فراونی چه در مرز و چه در عرصه کشاورزی و معدنی دارد پس ضرورت دارد با استفاده از همه امکانات این ظرفیت‌ها فعال شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973481

مهمترین اخبار ایران و جهان: