نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 14:22

بهبودی ۳۶ بیمار درگیر اعتیاد در پویش «در مسیر بهبودی»

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس گفت :با همکاری و مشارکت خیرین و خیراندیشان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون تعداد ۳۶ بیمار درگیر اعتیاد به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا جعفری افزود: در راستای مسئولیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیئت ورزش های همگانی استان فارس با اجرای پویش در مسیر بهبودی و با  همکاری و مشارکت خیرین و خیراندیشان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در مدت ۹ ماه تعداد ۳۶ بیمار درگیر اعتیاد را با پیگیری و خدمات اجتماعی و حمایت خیرین به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از پیامدهای رنج آورِ اعتیاد، محرومیت های اجتماعی است، فرد معتاد معمولًا نمی تواند از بسیاری مزایای اجتماعی بهره ببرد و از جامعه طرد خواهد شد.

جعفری گفت: از دیگر عوارضِ زیان بار اعتیاد می توان به بر هم خوردن تعادل روانی، عدم توجه به اصول و مقررات جامعه، ضعف اراده، از بین رفتن احساس مسئولیت، ایجاد احساسات خصومت زا، بی قراری، عصیان گری، اضطراب دائم و احساس بی کفایتی و تنهایی، اختلال در خواب، بروز انواع بیماری ها و اختلال های روانی اشاره کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس در ادامه اظهار داشت: طی جلساتی با دعوت از خیرین جهت مشارکت در پویش "در مسیر بهبودی" با محوریت معرفی بیماران درگیر اعتیاد در محلات شیراز با مشارکت پایگاه های بسیج و همیاران شورا تعداد ۳۶ فرد گرفتار در دام  اعتیاد از بند رهایی یافتند و ضمن پرداخت هزینه های اعتیاد بسته های حمایتی و معیشتی در اختیار خانواده های ایشان قرار گرفت.

جعفری در پایان از مراکز ترک اعتیاد همراه در طرح مسیر بهبودی و تخفیف ویژه به معرفی شوندگان پویش از خیرین و نیک اندیشانی که در این طرح  مشارکت کردند تقدیر کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 967837

مهمترین اخبار ایران و جهان: