نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 20:20

مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در زاهدان افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در راستای بهره مندی دانش آموزان استثنایی استان از عدالت آموزشی، مدرسه «زنده یاد حاج غلامحسین رخشانی» ویژه این دانش آموزان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، میثم لک زایی اظهار کرد: در راستای بهره مندی دانش آموزان استثنایی استان از عدالت آموزشی، مدرسه «زنده یاد حاج غلامحسین رخشانی» ویژه این دانش آموزان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زاهدان افتتاح شد. 

میثم لک زایی افزود: این مدرسه دارای 10 کلاس درس و با رعایت استاندارهای خاص، تجهیزات تخصصی و متناسب با دانش آموزان نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه زیربنای این پروژه آموزشی یک هزار و دویست و دوازده مترمربع است، بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای این فضای آموزشی هفتاد میلیارد ریال بوده است که از محل اعتبارت ملی و با مشارکت وزارت نفت تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان ادامه داد: زمین این پروژه آموزشی از سوی خیر مدرسه ساز سرکار خانم فاطمه رخشانی اهدا شده است.

لک زایی در خصوص تعداد مدارس استثنایی احداث شده در استان نیز گفت: تعداد 9 واحد آموزشی با 53 کلاس درس استاندارد ویژه این دانش آموزان از سال 96 تا کنون احداث شده است.

وی زیربنای این پروژه ها را 5 هزار و 245 مترمربع عنوان نمود و اظهار داشت: بالغ بر 278 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع دولتی و خیّری برای این مدارس هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان همچنین از احداث یک باب مدرسه مخصوص کودکان اوتیسم در زاهدان با اعتبار 129 میلیارد ریال خبر داد و افزود: طبق برنامه زمانبدی، این مدرسه 6 کلاسه نیز ابتدای سال تحصیلی آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی در حوزه تجهیزات مرتبط با این مدارس بیان کرد: علاوه بر تجهیزاتی که برای تمام مدارس پیش بینی می شود، جهت خرید تجهیزات تخصصی، استاندارد و مرتبط برای این دانش آموزان نظیر درشت نمای الکترونیک، تیمپانومتر کلینیکال، لیفتر برقی و ... ، از سوی این اداره کل در یک سال گذشته، بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

لک زایی گفت: در سال جاری نیز مبلغ 25 میلیارد جهت خرید تجهیزات تخصصی مورد نیاز این قشر از دانش آموزان، هزینه خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1015737

مهمترین اخبار ایران و جهان: