نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 21:38

خیرین در بحث های جمعیتی وارد کار شوند/ فعالیت ۲ هزار خیر در استان

همدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه خطر پیری جمعیت کشور را تهدید می‌کند، گفت: خیرین باید در این حوزه ورود پیدا کرده و کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی مجذوبی شنبه در ششمین همایش نکوداشت خیرین سلامت ملایر ضمن تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) با اشاره به اینکه کار خیر کاری ماندگار و ارزشمند است و حتی اگر کم هم باشد خرد آن هم بزرگ است؛ اظهار کرد: کار خیر اگر برای خدا باشد کوچکش هم ارزشمند است و نزد خدا اجری والا دارد و تأثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور ما با مشکل بزرگی در حوزه جمعیت مواجه شده و جمعیت کشور به سرعت به سمت پیری می‌رود؛ افزود: این خطر بزرگی است که هم خودمان باید آن را درک کرده، هم دیگران را آگاه کنیم و این را باید به جامعه نیز منتقل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه خیرین باید در این حوزه ورود پیدا کرده و کمک کنند، گفت: باید همه مردم را آگاه کنیم که چه خطری آینده این کشور را تهدید می‌کند.

مجذوبی در ادامه با بیان اینکه دومین بحث در حوزه بهداشت و درمان پیشگیری است؛ تصریح کرد: ما هر چقدر هم بیمارستان بسازیم اما بیمار تولید کنیم باز هم مشکل داریم.

وی اضافه کرد: تمام منابع ما در حوزه بهداشت و پیشگیری تنها ۷ درصد است و در این زمینه باید خیرین ورود پیدا کرده و با وفاق ملی، و اجتماعی در این حوزه تخصصی‌تر کار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در این زمینه دانشگاه نیز هدف گذاری خود را انجام داده که بتوان از همه ظرفیت‌ها درحوزه پیشگیری بیشتر استفاده شود، یادآور شد: خوشبختانه استان همدان جز استان‌هایی است که در حوزه مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی دارد و خوش درخشیده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از این حوزه‌ها اقدامات جذب خیرین است که خیرین به صورت حقیقی و شخصی و به صورت حقوقی با ورود شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، ادارات و ارگان‌ها و یارگر حوزه بهداشت و درمان هستند؛ اظهار کرد: در این زمینه در زمینه‌های ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های اورژانس، تجهیزات بیمارستانی، مددکاری در قالب در بیمارستانها و اهدای عضو و که خیرین ورود خوبی داشتند.

مجذوبی تصریح کرد: بالغ بر بیش از دو هزار خیر در استان همدان در حال فعالیت هستند که شامل خیرین درون استان، خارج از استان و حتی خارج از کشور هستند که در عرصه‌های مختلف کمک می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نیازهای زیادی در بخش درمان داریم؛ گفت: نیاز است با توجه به اعتبارات کمی که در حوزه دولتی در بخش سلامت وجود دارد خیرین درتجهیز بخش‌های درمانی و زیر ساخت‌های حوزه سلامت بیشتر ورود پیدا کنند.

شایان ذکر است؛ در پایان بعد از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از خیرین حوزه سلامت شهرستان ملایر تجلیل شد.

خیرین در بحث های جمعیتی وارد کار شوند/ فعالیت ۲ هزار خیر در استان

منبع: مهر
شناسه خبر: 1019081

مهمترین اخبار ایران و جهان: