نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 16:03

نقشه کرونایی چهارمحال و بختیاری آبی شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون تمام شهرستان‌های ده‌گانه استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی و عادی کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، علی احمدی گفت: هم‌اکنون تمام شهرستان‌های ده‌گانه استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی و عادی کرونایی قرار دارند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به مشاهده موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون در برخی از کشورها، اظهار داشت: با توجه به ابتلای چند نفر به این سویه در کشور، احتمال شیوع سویه جدید امیکرون با نام xbb در ایران نیز وجود دارد، لذا اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم در این زمینه الزامی است.

احمدی تاکید کرد: پرهیز از ساده‌اندیشی، رعایت موازین بهداشتی، تکمیل دزهای واکسیناسیون، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها از جمله مهمترین اقدامات در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

وی یادآور شد: دوری از تجمعات به‌ویژه در فضاهای بسته از دیگر اقدامات مهم برای مقابله با کرونا محسوب می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: این ویروس در مقایسه با سویه‌های قبلی قابلیت سرایت‌پذیری بالاتری دارد و شدت آن نیز بسیار بیشتر است.

احمدی خاطرنشان کرد: افراد واکسینه‌شده نسبت به این بیماری ایمن‌تر خواهند بود.

وی مطرح کرد: همه مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌های شبانه‌روزی سرپایی در سطح استان آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کووید_۱۹، تدابیر لازم برای به حداقل رساندن خسارت در مواجهه با پیک جدید بیماری اندیشیده شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 947981

مهمترین اخبار ایران و جهان: