نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 10:45

۶۱۷ خیر مدرسه ساز در استان سمنان شناسایی شده‌اند

سمنان- مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه خیران مدرسه ساز، نقش بسزایی در اجرای طرح‌های نوسازی مدارس دارند، گفت: مجموعاً ۶۱۷ خیر در استان شناسایی شده‌اند.

امیرحسین قزوینیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به روند اجرای طرح‌های نوسازی مدارس و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیران در سراسر استان سمنان بیان کرد: ۶۱۷ خیر مدرسه ساز در استان وجود دارد که ۱۳۳ نفر از این تعداد خانم و ۳۴۳ نفر دیگر آقا هستند همچنین ۱۴۱ مؤسسه حقوقی نیز در زمینه نوسازی مدارس همکاری دارند.

وی با بیان اینکه تعهد خیران مدرسه ساز استان سمنان در سال جاری بیش از ۳۵ میلیارد تومان بوده که نزدیک به ۷۰ درصد آن تا ابتدای زمستان سال جاری محقق شده است، ابراز کرد: در سال جاری خیران مدرسه ساز نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان برای نوسازی، ساخت و تجهیز مدارس استان کمک کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه این خیران نقش بسزایی در اجرای طرح‌های نوسازی مدارس دارند، بیان کرد: تا پایان سال جاری بهره برداری از ۱۴ پروژه نوسازی مدارس در سراسر استان سمنان در دستور کار قرار دارد که ۹ پروژه از این بین به صورت مشارکتی با خیران مدرسه ساز اجرایی شده است.

قزوینیان با بیان اینکه تا پایان سال پنج طرح نوسازی مدارس نیز به صورت دولتی در استان سمنان اجرایی می‌شود، بیان داشت: این طرح شامل ۸۹ کلاس درس خواهد بود که در ۹ هزار و ۸۴۲ متر مربع زیربنا احداث شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع در سال جاری ۹۱ پروژه نوسازی مدارس استان سمنان در دست اجرا قرار داشت که مساحت تمام این طرح‌ها ۱۴۵ هزار مترمربع محاسبه شده است، تاکید داشت: این تعداد پروژه ۵۷۴ کلاس درس را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه تمام این ۹۱ طرح اگر بخواهد در استان به اتمام برسد یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: ۵۰ درصد پروژه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان با مشارکت خیران انجام می‌شود که رقم بسیار خوبی را به ما کمک می‌کند تا بتوانیم طرح‌های نوسازی مدارس را به سرانجام برسانیم و دانش آموزان ما به خصوص در روستاها بتوانند از آنها استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 947081

مهمترین اخبار ایران و جهان: