نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 17:41

فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ ترکیبی تمام عیار بود

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه فتنه ۱۴۰۱ یک جنگ تمام عیار بود، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال بازگرداندن ایران به دامن غرب بودند، اما شکست سختی خوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا عصر امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی که در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد، اظهار داشت: طی گزارشی که اوایل امسال سنتکام به پنتاگون ارائه کرده بود، کارشناسان آمریکایی معتقد شدند ایران از دسترس آمریکا در حال خارج شدن است و چنانچه آمریکا اقدام سریعی انجام ندهد، دیگر بازگرداندن ایران به دامن غرب غیرممکن خواهد بود.

وی افزود: گزارشات دیگری هم از داخل ایران به دست آنها رسیده بود که بر اساس آن معتقد بودند مردم ایران آماده یک تحول بزرگ هستند.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا در ادامه تصریح کرد: آنان به این نتیجه رسیده بودند که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرتمند نیرومند جهانی است و به عنوان مدل جدیدی از حکمرانی، حکمرانی‌های موجود در جهان و به خصوص کشورهای غرب را به چالش کشیده است.

سعیدی با اشاره به اینکه آمریکا در عرصه بین المللی با سه چالش بزرگ مواجه است، تاکید کرد: اولی مورد چالش نظامی آنان با روسیه است. مسئله بعدی چالش فناوری و اقتصادی آمریکا با چین است و سومین چالش آنان هم در عرصه تمدنی با کشورهایی است که لیبرال دموکراسی را دچار مشکل کرده اند که ایران در رأس این کشورهاست. در نتیجه آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده و به طمع افتاده اند تا ایران را به سمت کشورهای غربی بکشانند و یک طرح همه جانبه سراسری را برای کشور ما طراحی کردند.

وی با تشریح اینکه چرا می‌گویند ایران از دسترسی آمریکا در حال خارج شدن است، گفت: ایران به دلیل داشتن سه مؤلفه قدرت عملاً از دامن غرب جدا شده و آنها از بازگرداندن ایران به دامن غرب ناامید هستند. این مولفه‌ها قدرت دفاعی ایران به ویژه در بخش موشکی و پهپادی، قدرت هسته‌ای صلح آمیز ایران با ظرفیت تولید ۶۰ درصد غنی سازی اورانیوم و قدرت منطقه‌ای و حضور معنوی ایران در منطقه غرب آسیا است که این موارد برای کشور ما مصونیت لازم را برای مقابله با غربی‌ها به وجود آورده است.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا اظهار داشت: حسن الهیکل، سردبیر فقید روزنامه الاهرام چندی پیش و قبل از مرگش گفته بود من درک عمیقی از ولایت فقیه ندارم، اما به شما می گویم قدر این محبت را بدانید. شما ایرانیان دو بار در طول تاریخ به ساحل مدیترانه رسیده اید، یک بار در دوران هخامنشیان و بار دوم در دوران حکومت فعلی تان اما بنده اعلام می‌کنم اگر حسن الهیکل اکنون زنده بود و نفوذ ما را بر تنگه باب المندب می‌دید، اعلام می‌کرد که من حرفم را ناقص گفته ام.

سعیدی گفت: یک افسر سابق سازمان اطلاعاتی سیا به نام رائول مارک طی مصاحبه‌ای با یک نشریه معتبر گفته است رهبر ایران یک قهرمان جدی است، می‌توانم بگویم او موفق ترین رهبر جهان است. او بسیار باهوش است و از مهارت‌های ممتاز و استعدادهای عالی برخوردار است.

وی تصریح کرد: ایران امروز خطری جدی برای رژیم صهیونیستی است و دامنه نفوذ کشور ما فراتر از جغرافیای ایران از باب المندب و مدیترانه تا مراکش گسترده شده است.

در حال تکمیل

منبع: مهر
شناسه خبر: 942481

مهمترین اخبار ایران و جهان: