نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 16:41

تداوم وزش باد شدید در خراسان رضوی/هوای مشهد نیمه ابری است

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت جوی خراسان رضوی همراه با وزش باد شدید با احتمال توفان و گردوخاک برای برخی نقاط بخصوص نیمه جنوبی و بخش هایی از غرب خراسان رضوی پیش بینی شده است.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، امروز بارش باران (مناطقی به شکل رگباری با احتمال رعدوبرق) و در مناطق کوهستانی سردسیر بارش باران و برف ادامه دارد. ضمن اینکه وزش باد شدید با احتمال توفان و گردوخاک برای پاره‎ای نقاط بخصوص نیمه جنوبی و بخش‌هایی از غرب استان پیش ‎بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در ساعات شب و فردا صبح در مناطق مستعد مه‎آلودگی و کاهش میدان دید رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزد: فردا بطور موقت از شدت ناپایداری‌های جوی کاسته خواهد شد.

فاروقی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا پنجشنبه نیمه ابری با مه صبحگاهی بتدریج وزش باد و کاهش ابر پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته کوه‎سرخ با کمینه دمای ۱ درجه سلسیوس سردترین و سرخس با بیشینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۷ و ۱۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین مقدار بارندگی و سرعت وزش باد از شهرستان‌های خلیل‎آباد ۹/۵ میلی‌متر و ‎درگز ‎ ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013237

مهمترین اخبار ایران و جهان: