نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 22:15

انجام طرح‌های عمرانی مستلزم تأمین بودجه است

اراک- استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در استان با حجم بالایی از فعالیت‌های عمرانی موفق مواجه هستیم، گفت: انجام طرح‌های عمرانی مستلزم تأمین بودجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: دولت مکلف است امنیت جامعه و آحاد مردم را تضمین کند و سلامت، ذیل بحث امنیت همین موضوعیت را دارد.

وی تاکید کرد: همچنین دولت وظیفه تضمین و تأمین رفاه و آزادی اجتماعی و معنوی را نیز عهده دار است و می‌طلبد دستگاه‌هایی که وظیفه حکومتی دارند در هدایت مردم کوشا باشند و آنها را به مسیر صحیح هدایت کنند و تحقق تمام این عوامل ذیل عدالت میسر است.

استاندار مرکزی بیان کرد: حوزه عمرانی در کنار تمام مدیریت‌ها ارتباط و تعامل زیادی با تمام موضوعات دارد و تأمین زیرساخت‌های عمرانی تضمین کننده بسیاری از مقوله‌ها است که باید از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.

وی افزود: چنانچه بخواهیم عدالت را به صورت فراگیر برپا کنیم، نیازمند توسعه عادلانه زیرساخت‌های عمرانی هستیم.

مخلص الائمه عنوان کرد: ۳۵ کمیسیون و کارگروه ذیل معاونت هماهنگی امور عمرانی فعالیت دارند که می‌توان گفت این فعالیت کاری این حوزه بسیار پرحجم و به صورت شبانه روزی است.

وی بیان کرد: اکنون با حجم گسترده و بالایی از فعالیت‌های عمرانی موفق مواجه هستیم و اقدامات دیگری نیز باقی مانده که باید با جدیت دنبال شود.

استاندار مرکزی متذکر شد: کشور با حجم انبوهی از طرح‌های نیمه تمام عمرانی و بالغ بر ۸۰ هزار طرح مواجه است که اگر بودجه ۳۰ سال کشور را در راستای اجرای این طرح‌های عمرانی نیمه تمام بگذاریم، باز پاسخگو نیست.

وی خاطر نشان کرد: انجام طرح‌های عمرانی مستلزم تأمین بودجه است اما برای انجام طرح‌های اقتصادی می‌توان از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره گیری کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 968881

مهمترین اخبار ایران و جهان: