نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 10:40

نخستین مدرسه اوتیسم استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه آموزش و پرورش استثنایی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: نخستین مدرسه اوتیسم تا سال تحصیلی آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ۹۴ طرح نیمه تمام در مجموعه آموزش و پرورش استان سمنان وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در شورای آموزش و پرورش استان نیز مطرح شد، ضرورت بهره گیری از اموال مازاد این اداره کل است.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش با فروش، اجازه یا تغییر کاربری اموال مازاد خود، بهره وری آنها را افزایش و نحوه کارایی آنها را ارتقا ببخشد، تاکید کرد: اموال مازاد می بایست شناسایی شود تا اگر نیاز به تبدیل احسن دارند، این کار صورت گیرد و اگر نیاز است که به فروش برسند، می بایست این اقدام صورت گیرد تا مشکلات را کمتر کنیم.

مدارس بلااستفاده

استاندار سمنان با بیان اینکه تمام مدارسی که بلااستفاده هستند و هیچکس هم نمی تواند از آن بهره گیری کند، می بایست به دهیاری ها در روستاها اجاره داده شود، بیان کرد: ایجاد خانه ورزشی در این روستاها کمترین کار و کمکی است که می توان به روستاها و مدارس بلااستفاده کرد.

هاشمی با بیان اینکه نهایت امر در زمینه مدارس بلااستفاده استان سمنان تسطیح آنها و تبدیل به زمین ورزش است، بیان کرد: هر اقدامی که قرار است صورت گیرد، باید زودتر انجام شود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر ما ۴۱ مدرسه دو نوبتی در استان سمنان داریم که باید اینها نیز مورد تعیین تکلیف قرار گیرند، افزود: روند تکمیل طرح های در دست اجرا در شورای آموزش و پرورش با حضور اعضای به خوبی بررسی و اگر نیاز باشد جایی اقدامی صورت گیرد، می بایست سریعتر انجام شود.

اوتیسمی‌ها صاحب مدرسه می‌شوند

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه در حوزه مدارس استثنایی خوشبختانه اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: تا سال آینده نخستین مدرسه اوتیسمی در سمنان به بهره برداری خواهد رسید که می‌تواند کمک خوبی به این جامعه نونهالان و نوجوانان ما در استان باشد.

هاشمی با بیان اینکه از دیگر توصیه‌های ما به آموزش و پرورش به خصوص در آستانه دهه فجر؛ اردوهای راهیان نور و تاثیرات معنوی آنها است که اقدام بسیار شایسته ای محسوب می‌شود، گفت: همزمان با نزدیکی دهه فجر مدارس باید برنامه‌های خوبی را در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989937

مهمترین اخبار ایران و جهان: