نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 16:10

مردم استان فارس نسبت به فریضه زکات اهمیت بالایی می‌دهند

خطیب نمازجمعه شیراز گفت: زکات را باید ترویج کنیم اگر دوای درد امت اسلامی در نماز و زکات و روزه است زکات باید ترویج شود، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مردم فارس نسبت به فریضه زکات اهمیت خوبی می‌دهند که برای ما مایه شکرگزاری و افتخار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز گفت: مهم‌ترین اصل معرفتی انقلاب اسلامی توحید است، این انقلاب بزرگ چهل و چند سال، چشم جهانیان را به خود خیره کرده و محور توجه اهل عالم است، ولو اینکه مخالفت می‌کنند اما مشخص است که برای آن ها مهم بوده است، اگر حرکت بزرگی نبود نیازی نبود که درباره‌اش صحبت کنند، اما در هفته چندین بار مقامات رسمی آمریکا در رابطه با انقلاب اسلامی صحبت می کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: آن هایی که در دنیا ژست می‌گیرند پوشالی هستند و نابود می‌شوند همانطور که دیگر طاغوت‌ها نابود شدند، خدا رب آسمان و زمین است قُلْ أَفَاتَّخَذْتُمْ مِنْ دُونِهِ أَوْلِیَاءَ حال که خدا را به عنوان آفریدگار و مالک قبول دارید آیا می‌خواهید ولی و حاکمی غیر از خدا انتخاب کنید؟ اشتباه است به طرف کسی بروی که قدرت در دستش نیست.

امام جمعه شیراز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ام‌البنین گفت: درود ما بر خانواده شهیدان عزیزی که این روزها بدن‌هایشان پس از سالیان دراز به خانواده‌هایشان باز می گردانند درود ما بر خانواده سردارهایی که سر از بدنشان جدا شد اما خود و خانواده‌هایشان محکم پای دین و انقلاب و اسلام ایستادند و عزت و عظمت اسلامی را تجدید کردند به روح همه شهدا درود می فرستیم و برای همسران و مادران شهدا عزت و عظمت و سعادت را می‌طلبیم. 

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در خطبه فدکیه این جمله است که خدای متعال ایمان را مایه تطهیر و پاکی شما از شرک قرار داده است و نماز را مایه پاکی شما از تکبر و زکات را مایه پاکی جان و زیاد شدن رزق قرار داده است. این جمله آخر که زکات موجب زیاد شدن رزق و روزی است، درباره این جملات باید فکر کرد، اینها از زبان افراد معمولی نیست بانوی عصمت این صحبت را فرموده باید بیش از این درباره آن بیندیشیم. 

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای پیرامون مسئله زکات برگزار شد، زکات را باید ترویج کنیم اگر دوای درد امت اسلامی در نماز و زکات و روزه است زکات باید ترویج شود، در همین راستا جشنواره ترویجی زکات مطرح بود، ترویج خودش هدف است نه اینکه دنبال چیز دیگر باشد. 

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: چرا در شیراز باید شورای زکات برگزار شود؟ این اولین سوال است، چون مردم فارس در این بررسی که شده است نسبت به فریضه زکات اهمیت خوبی می‌دهند که برای ما مایه شکرگزاری و افتخار است. باید از این مردم تشکر کنیم که بهانه نمی‌آورند و چون زکات واجب است پرداخت کردند، دنیا در پناه این انسان‌های خوب است. 

 امام جمعه شیراز بیان کرد: این چند روز اخیر که دلار افزایش قیمت داد و به گرانی دامن زد، گرانی موجب ناراحتی مردم است این ها چطوری باید حل شود‌، این پرسش‌‌ها نیاز دارد که متخصصان به آن بپردازند، تقسیم کار را در جامعه بپذیریم، این یک مسئله مهم است که متخصصان امر باید به میدان بیایند.

وی ادامه داد: اگر گرانی هست اگر دلار افزایش قیمت داشته، اگر تورم داریم و نظیر این مشکلات باید تحلیل مبتنی بر دانش و با آگاهی عمیق برای مردم ارائه شود، خواهش کردم از اساتید دانشگاه شیراز که پای این کار بیایند. 

آیت‌الله دژکام ادامه داد: وقتی تحلیل می‌کنیم از اوضاع اقتصاد، وضعیت غیر از آن است که رسانه‌های معاند می‌گویند نمی‌خواهیم بگوییم که همه چیز خوب است اما تحلیل بر مبنای واقعیت و آمار چیز دیگری می‌گوید،بله گرانی قابل حس است اما ابعاد مختلف اقتصاد باید روشن شود. 

خطیب نمازجمعه شیراز بیان کرد: یک نکته این است که درگیری بشر برای مشکل اقتصادی یک پدیده تازه است یا در تاریخ سابقه دارد؟ در شهر سعدی هستیم؛ چند جای گلستان سعدی از فقر و غنا و درگیری بشریت و جامعه صحبت شده است اما دشمن می‌گوید الان این طوری شده است.

وی افزود: از نظر تاریخی از روز نخست و حضرت آدم این قصه شروع شد، فریبمان ندهند که امروز و بخاطر فلان شرایط مشکلات اقتصادی را درست کردند این دعوای طولانی تاریخ بشر است باید تلاش کنیم برای حلش، بنابراین یک بحث تاریخی داریم و بزرگان تاریخی و ادبی ما باید بگویند. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: نکته دیگر حل مسئله است که اگر بخواهیم با نظرات دانشمندان اروپایی و آمریکایی حل کنیم، نمی‌شود، متخصصان در اقتصاد باید بر مبنای نیازهای کشور نظریه‌پردازی جدید کنند، این نظریه‌پردازی اگر انجام نشود هیچ وقت به سمت حل مسئله نخواهیم رفت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 958637

مهمترین اخبار ایران و جهان: