نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 15:02

دستگیری اعضای باند آدم ربایی در اراک

اراک- فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند آدم ربایی در اراک خبر داد و گفت: این افراد اقدام به ربودن یک طلافروش کرده بودند که در اراک، قم و شهریار دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار هادی رفیعی کیا با اشاره به اینکه در اوایل آذر ماه سال جاری خانمی به پلیس آگاهی استان مرکزی مراجعه و اذعان داشت همسرش ناپدید شده است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

سردار رفیعی کیا افزود: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال ربوده شدن فرد ناپدید شده به دلایل شخصی، پرونده‌ای تشکیل و گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان مرکزی بررسی موضوع را شروع کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که فرد ربوده شده طلا فروش است و احتمال ربوده شدن آن از سوی مأموران پلیس قطعی و بررسی‌های میدانی برای شناسایی فرد یا افراد آدم ربا شروع شد.

وی با اشاره به سرعت عمل پلیس و رهایی فرد ربوده شده از چنگال افراد آدم ربا و ناکامی سارقان از سرقت طلا عنوان کرد: موضوع دستگیری اعضای باند با توجه به اینکه آدم رباها بعد از آزادی گروگان متواری شدند در دست بررسی و پیگیری کارآگاهان قرار گفت.

سردار رفیعی کیا بیان کرد: با انجام اقدامات پلیسی سر نخی از متهمان در استان‌های مختلف بدست آمد و با توجه به پراکندگی سارقان اقدامات پلیس به یکی از این افراد که در حوزه استان مرکزی مخفی شده بود متمرکز شد.

وی با اشاره به دستگیری فرد مظنون بعد از مدتی تعقیب و مراقبت در عملیاتی منسجم ازسوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی گفت: متهم بعد از دستگیری به ربودن فرد مذکور با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد.

رئیس پلیس استان مرکزی با بیان اینکه متهمان در شهرهای اراک، شازند، قم و شهریار مخفی شده بودند افزود: در عملیات‌های جداگانه این افراد دستگیر و به پلیس آگاهی استان مرکزی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کمری به همراه دو تیغه خشاب و ۱۲ فشنگ جنگی و یک دستگاه شوکر برقی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ادامه داد: متهمان در ادامه اظهارات خود اذعان کردند بعد از شناسایی طعمه تحت عنوان مأمور به این فرد مراجعه و با عنوان اینکه حکم دستگیری وی را دارند که با این ترفند اقدام به ربودن این فرد کردند.

سردار رفیعی کیا در انتها با بیان اینکه متهمان پرونده با صدور قرار قانونی و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند از مردم به خصوص کسبه تقاضا کرد در صورت مراجعه افراد ناشناس تحت عنوان مأمور ابتدا هویت فرد را محرز و سپس با وی همکاری کنند و در صورت مشاهده هر نوع موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 980637

مهمترین اخبار ایران و جهان: