نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 23:30

۱۴ مرکز مشاوره پیش از طلاق در کردستان فعالیت دارند

سنندج- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: تاکنون ۱۴ مرکز مشاوره پیش از طلاق با همکاری دستگاه های متولی امر راه اندازی شده و در آینده بر این تعداد افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اعظمی یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه رسانه اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان در راستای اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی به صورت برنامه محور سالیانه در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۷ برنامه ابلاغی به این معاونت ارسال و تا پایان سال اجرا خواهد شد، و جز استان‌های موفق در زمان بندی اجرای برنامه‌ها هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری حوزه فرهنگی و اجتماعی در راستای پیشگیری از اعتیاد، خشونت و آسیب‌های حوزه کودکان جز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود قرار داده است.

اعظمی با ذکر اینکه تا کنون چهار دوره کارگاه برای مددجویان کمپ‌های ترک اعتیاد برگزار شده، عنوان کرد: در حوزه اعتیاد و سبک زندگی طبق آئین نامه بعد از خروج، مرکز ماده ۱۶ در استان پیگیری و اقداماتی انجام داده شده است.

وی گفت: اجرای کارگاه فرزندان آفتاب برای سربازان وظیفه با آموزش سبک زندگی و اطلاع رسانی و آگاهی در راستای عواقب سود اعتیاد و خشونت جز برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بوده و تمامی دستگاه‌های حوزه پیشگیری از خشونت کودکان به صورت هماهنگ در کارگاه‌های آموزشی نقش داشته اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیان کرد: پیگیری و اقدامات تمامی ادارات در حوزه کودکان کار و گزارش جامعه است و کارشناسان این حوزه تعدادی از کودکان کار را شناسایی و مشکلات آن‌ها را رفع کرده اند.

اعظمی گفت: در حوزه حمایت از زنان و کودکان معاونت اجتماعی و پیشگیری نیز به اقداماتی هم چون راه اندازی ۱۴ مرکز مشاوره پیش از طلاق با کمک سایر ارگان‌های فعال در استان کرده و در این مراکز پرونده‌های طلاق توسط مشاورین مورد بررسی قرار گرفته و رفع آسیب‌های طرفین را پیگیری می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی سبک زندگی بعد از طلاق در حوزه زنان و کودکان در دست اجراست.

اعظمی افزود: راه اندازی مرکز مهر در تمامی شهرستان‌های سطح استان اجرا و برخی از فرزندان طلاق برای ملاقات با پدر و مادر خود در این مراکز حضور داشته و مشاورین در این مراکز برای شروع مجدد زندگی زوجین فعالیت می‌کنند.

وی به حوزه پیشگیری مردمی و مدنی اشاره کرد و گفت: به کمک سازمان‌های مردم نهاد سامانه جامع مشارکت‌های مردمی و سامانه سجام راه اندازی شده که در حوزه ارائه خدمات حمایتی اطفال، زنان و نوجوانان، میانجیگری در صلح و سازش و بسیاری از اقدامات دیگر فعالیت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991681

مهمترین اخبار ایران و جهان: