نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 15:37

مسئولان مهمترین مسئولیت را در ترویج مکتب شهید سلیمانی به عهده دارند

فرمانده سپاه استان کرمان گفت: الگوی مدیریتی حاج قاسم راه حل مشکلات امروز جامعه است و مسئولان مهمترین مسئولیت را در ترویج مکتب شهید سلیمانی به عهده دارند.

سردار محمدعلی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تسلیت ایام سومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت و یاران ایشان، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین، موثرترین و پرنفوذترین افراد عالم در عصر حاضر است و همه آزادگان و مردم دنیا با شخصیت حاج قاسم آشنا هستند.

وی با اشاره به چرایی این مهم گفت: شخصیت حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا، امامین انقلاب و مکتب شیعه است؛ حاج قاسم "أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" حضرت علی علیه السلام، "هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة" امام حسین علیه السلام و جان‌ فدا بودن آقا ابوالفضل علیه السلام است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه دفاع از حریم آل الله حضرت ابوالفضل(ع) را در حاج قاسم دیدم، افزود: جهاد تبیین شهید سلیمانی با تاسی از روشنگری حضرت زینب کبری(س) بود و آیات و روایات را که نگاه کنیم می‌بینیم که می‌توانیم مصداق عملی آن را در حاج قاسم ببینیم.

وی بیان کرد: تاسی شهید سلیمانی از مکتب اهل‌بیت(ع) باعث شد حاج قاسم یکی از محبوب‌ترین و پر نفوذترین شخصیت‌ها، نه تنها در بین مردم ایران و جهان اسلام که در بین همه آزادگان دنیا قرار گیرد.

نظری با اشاره به اینکه در سه سال گذشته کرمان در شناختن مکتب شهید سلیمانی قله بوده و پژوهش‌های زیاد و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی فراوانی در این حوزه تولید شده، ادامه داد: اقدامات انجام شده در این حوزه تا حدی راضی کننده بود، اما قانع کننده نیست.

وی با بیان اینکه در کرمان در حوزه شبکه‌سازی و نهادینه‌سازی نسبتاً موفق عمل کردیم، گفت: این کار باید‌ با زیرساخت‌هایی که در استان و شهر کرمان ایجاد می‌شود و همچنین با ایجاد مراکزی، بتوانیم ترویج این مکتب را انجام دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه از سوی دیگر از طریق رسانه‌ها، تولیدات دیجیتال و تولیداتی که در ارتباط با کتب الکترونیک بود هم تلاش شد تا این کار را انجام دهیم، افزود: البته در ترویج مکتب شهید سلیمانی بیشترین کار را مسئولان ما با عمل خود و بهره‌گیری که از الگوی عملی حاج قاسم می‌توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر مدیران ما مدیریت جهادی داشته و از الگوی مدیریتی حاج قاسم الگوبرداری کنند، بسیاری از مشکلات جامعه می‌شود، گفت: در راستای ترویج مکتب حاج قاسم، وظیفه ما کرمانی‌ها از همه سنگین‌تر است.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 963237

مهمترین اخبار ایران و جهان: