نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 20:53

سرمایه‌گذاری در ۱۵ منطقه نمونه گردشگری اردبیل

اردبیل- معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مراحل انجام سرمایه‌گذاری در ۱۵ منطقه نمونه گردشگری اردبیل سپری شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگار سریع الاطلاق عصر یکشنبه در نشست شورای معاونین میراث فرهنگی اردبیل اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در نظر دارد برای انتخاب سرمایه‌گذاران واجد شرایط در ۱۵ منطقه نمونه گردشگری استان اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: این ۱۵ منطقه نمونه گردشگری در شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، نیر، کوثر، سرعین، گرمی و مشگین‌شهر براساس قوانین و ضوابط وزارت میراث‌فرهنگی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان اینکه ما آماده پذیرش سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری در اردبیل هستیم، تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند از تاریخ ۲۶ آذرماه تا اول دی ماه سال جاری برای اعلام آمادگی و اخذ اسناد و مدارک مرتبط به معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل مراجعه کنند.

سریع‌الاطلاق شاخص‌های مهم گردشگری را در این استان طبیعت‌گردی، آب‌درمانی، گردشگری حوزه سلامت و همچنین گردشگری بر پایه ابنیه‌های تاریخی و روستاهای هدف گردشگری اعلام کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی به تناسب این ظرفیت‌ها سعی دارد تا پشتیبانی‌ها و حمایت‌های همه‌جانبه را از ایده‌های نوین و خلاقانه در این حوزه‌ها انجام دهد.

وی ضرورت برنامه‌ریزی ملی برای تحقق اهداف رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را یادآور شد و تصریح کرد: اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو آمادگی لازم را برای برگزاری این رویداد جهانی دارد و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 918781

مهمترین اخبار ایران و جهان: