نیوز سیتی!
03 دی 1401 - 09:05

۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان گلستان پرداخت شد

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: از محل منابع پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش گلستان تاکنون ۷۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان استان تسهیلات پرداخت شده است.

مهدی غفاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از محل منابع داخلی پارک علم و فناوری تاکنون سه و نیم میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان گلستان تسهیلات پرداخت شده و از محل صندوق پژوهش و فناوری استان هم به همین میزان شرکت‌ها وام دریافت کرده‌اند و همچنین پرونده‌های زیادی در دست پرداخت است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: از محل تبصره ۱۸ حدود ۴۸.۵ میلیارد تومان سهم استان بود که با مذاکرات انجام شده با معاونت علمی در تهران و با بانک عامل سبب شد این عدد به ۷۷.۵ میلیارد تومان برسد و با توجه به پنج میلیارد تومان دیگری که در دست اقدام بوده، حدود ۱۷۰ درصد منابع تبصره ۱۸ جذب شده است.

وی عنوان کرد: همچنین منابع که از صندوق نوآوری و معاونت علمی اختصاص می‌یابد به این عدد اضافه خواهد شد.

غفاری در خصوص سقف پرداخت تسهیلات گفت: منابع داخلی پارک علم و فناوری قواعد آیین نامه‌های خاص خود را داشته و معمولاً پرداخت‌ها شرکت‌های کوچک است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان اضافه کرد: اما در منابع صندوق پژوهش رقم‌های بالایی حمایت شده و تا چند ۱۰ میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 929537

مهمترین اخبار ایران و جهان: