نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 17:44

همکاری حزب‌الله برای شناسایی قاتل سرباز سازمان ملل

یک منبع نظامی آگاه خبر داد که جنبش حزب‌الله لبنان با ارتش این کشور برای شناسایی فرد مظنون به کشتن نظامی ایرلندی در لبنان همکاری کرده و او را به دستگاه اطلاعاتی لبنان تحویل داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب‌الله لبنان، فرد مظنون به کشتن یکی از نیروهای «یونیفل» (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) را به ارتش لبنان تحویل داد.

یک منبع نظامی آگاه، امروز (یکشنبه)، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: «حزب‌الله پس آنکه تحقیقات نظامی لبنان به نتیجه قطعی در ارتباط با حادثه [منطقه] العاقبیه رسید؛ حادثه‌ای که طی آن یک گشتی نیروهای یونیفل مورد حمله قررا گرفت و به کشته شدن یک نظامی ایرلندی و زخمی شدن سه نفر دیگر انجامید، عامل تیراندازی شناسایی شد و حزب‌الله متهم به تیراندازی را طی چند ساعت گذشته به سازمان اطلاعات ارتش لبنان تحویل داد و بازجویی از او تحت اشراف دستگاه قضایی ذیربط آغاز شده است.»

رسانه‌های لبنانی، ۱۵ دسامبر،  از وقوع درگیری بین مردم شهرک «العقابیه» در جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) خبر داده بودند.

طبق گزارش‌ها، یک گشت یونیفل از مسیری غیرمعمول وارد العقابیه شد که با اعتراض مردم این شهرک مواجه شد و در نهایت این امر به درگیری میان دو طرف انجامید.

رسانه‌ها گزارش داده بودند که طی این درگیری یک دستگاه خودرو نیروهای یونیفل در حال تلاش برای خروج از این شهرک واژگون شد و چهار نیروی یونیفل زخمی شدند. سپس اعلام شد که یک سرباز ایرلندی از نیروهای یونیفل در این درگیری جان خود را از دست داده است.

به‌رغم تلاش رسانه‌های سعودی برای نسبت دادن این اقدام به رزمندگان حزب‌الله، «وفیق صفا» مسئول واحد هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» گفته بود: «کشته شدن یکی از سربازان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را به یونیفل تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم.»

او در ادامه تأکید کرده بود: «ما خواهان اجازه دادن به سرویس‌های امنیتی برای بررسی حادثه ناخواسته‌ای هستیم که بین ساکنان و اعضای یونیفل رخ داده است.»

صفا با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان ارتباطی با کشته شدن این نیروی یونیفل در جنوب لبنان ندارد، همچنین گفته بود: «خواستار عدم دخالت دادن حزب الله در این حادثه هستیم.»

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 933337

مهمترین اخبار ایران و جهان: