نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 10:43

۳۰۰ نفر در رزمایش دامپزشکی استان سمنان حضور دارند

سمنان- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به پایان رزمایش جهادی دو روزه دامپزشکی استان، گفت: ۳۰۰ نفر در این رزمایش حضور دارند.

حمید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در حاشیه بازدید از مراحل انجام رزمایش دو روزه دامپزشکی استان سمنان با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان سمنان بیان کرد: این رزمایش از روز گذشته آغاز و تا پایان امروز جمعه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ اکیپ دامپزشکی برای واکسیناسیون و سمپاشی و آموزش به دامداران به خصوص مناطق محروم و روستاهای استان سمنان به کارگیری شدند، افزود: هدف این رزمایش نقاط محروم و کمک به دامداران برای مقابله با بیماری‌های دام و طیور است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۳۰۰ نفر در این رزمایش حضور دارند، گفت: ۴۸ منطقه برای خدمت رسانی در این رزمایش مشخص شده است.

حسینی با بیان اینکه این رزمایش در چهار بخش کلی شامل واکسیناسیون دام، سمپاشی و مهیا سازی اماکن نگهداری دام سبک و سنگین، ترویج و آموزش به دامداران و همچنین ویزیت رایگان دام انجام می‌شود، بیان کرد: خدمت رسانی به دامداران برای مقابله با بیماری‌های دام، ارتقای تولید دام و لبنیات و گوشت، محرومیت زدایی و… در زمره اهداف رزمایش است.

وی با بیان اینکه در این رزمایش مقابله با شش بیماری دام و طیور مد نظر قرار گرفته است، گفت: از جمله مهمترین بخش‌های این رزمایش مسائل ترویجی و آموزشی برای دامداران است که به خصوص در مناطق کمتر برخوردار می‌تواند به دامداران کمک شایانی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 913781

مهمترین اخبار ایران و جهان: