نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:49

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی اردبیل در گسترش طرح «مانا»

اردبیل- مجری طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان بهزیستی در «طرح مانا» گفت: همکاری همه دستگاه‌های اداری و نهادها برای توسعه دامنه طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران «مانا» لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه غیاث فخری پیش از ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه طرح ملی مشارکت اجتماعی نوجوانان و بانوان بهزیستی «مانا» در استان اردبیل اظهار کرد: همکاری همه دستگاه‌های اداری و نهادها برای توسعه دامنه اجرایی طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران «مانا» لازم و ضروری است.

وی با اشاره به ادامه اجرای این طرح در محلات مختلف شهری گفت: اجرای این طرح از سال ۹۵ در کشور با مشارکت آموزش و پرورش آغاز شد که نوجوانان با مشارکت در این طرح، توانمندی‌های خود در مقابله با آسیب‌های اجتماعی را محک زده و نقاط ضعف و قوت خود را می‌سنجند.

غیاث فخری با اشاره به اقدامات انجام شده در استان اردبیل خاطرنشان کرد: انتظار داریم نوجوانان مشارکت کننده، در آینده و در مسیر زندگی خود اگر با آسیب اجتماعی مواجه شدند، توان مقابله و رفع آن را داشته باشند.

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این آئین با بیان اینکه مشارکت اجتماعی در فرهنگ و آئین و تمدن اصیل ایرانی جای خاص خود را دارد و زبانزد خاص و عام است، گفت: برای حفظ و تقویت این بحث نیازمند توجه بیشتر به سنین نوجوانی و جوانی هستیم.

وی افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم و حاشیه استان برای ما اولویت اساسی و مهم است و باید توجه جدی به خانواده و اجرای برنامه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در طرح مانا استان اردبیل تعداد یک هزار و ۵۱۶ نفر از محلات در قالب ۸۳ گروه مشارکت داشتند که از این تعداد، ۲۶ گروه متعلق به پسران و ۵۷ گروه متعلق به دختران بود و همچنین تعداد ۸۳ پروژه با همکاری و مشارکت ۱۳ مؤسسه و سازمان در این طرح اجرا شد که ۶۴ تسهیل گر دخیل بودند و نزدیک به ۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح هزینه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912937

مهمترین اخبار ایران و جهان: