نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 17:25

واریز۳۰ درصد اعتبار تخصیصی سفر هیات دولت به راهداری استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتباری که در سفر ریاست جمهوری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مصوب شده بود دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهرداد جهانی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده و با پیگیری‌های صورت گرفته اداره کل راهداری استان مرکزی در رتبه‌بندی سازمان حائز رتبه‌ برتر، در بین دستگاه‌های عملیاتی در زمینه‌های مختلف شد.

وی افزود: راهداری استان مرکزی از لحاظ روکش راه‌ها، شناسایی ابنیه و همچنین جابجایی کالاهای اساسی در رتبه اول قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: بخش راه‌های روستایی طی سه سال گذشته بر اساس برنامه‌ها به راهداری‌ها محول شده و در این مدت با اقدامات انجام شده، ۱۰ درصد وضعیت راه‌ها ارتقا یافت، ۹۳ درصد راه‌های بالای ۲۰ خانوار روستایی به طول ۱۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.

جهانی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکزی از لحاظ بیشترین برخورداری سطح جاده‌ها در رتبه سوم و از لحاظ طول راه‌ها در رتبه اول است، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ کیلومتر به روشنایی جاده‌های استان اضافه شد.

وی اضافه کرد: در راستای بالا بردن ایمنی جاده اقدامات مناسبی انجام شده است، تاکنون برای رفع نقاط حادثه‌خیز، شانه‌سازی جاده، ترانشه‌بندی و ایمن‌سازی جاده و... بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای هوشمندسازی جاده‌ها ۳۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف نصب شده، ۱۴ دستگاه نیز در حال نصب و ۵ دستگاه نیز در حال جانمایی است؛ در کل ۷۲ دستگاه تاکنون نصب شده است.

جهانی با بیان اینکه خودروها تحت معاینه فنی قرار می‌گیرند و از تردد دستگاه‌هایی که معاینه نداشته باشند جلوگیری می‌شود تصریح کرد: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل ۲۰ سال است اما اینکه چه تعداد فرسوده است به طور دقیق مشخص نیست.

وی افزود: ساخت جاده درمن-داین پروژه بزرگی است و راه‌های روستایی باید توسط استان تأمین اعتبار شوند، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر نیاز این پروژه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه نقاط حادثه‌خیز استان در سال ۹۵ مشخص شده بود در حال حاضر تمام این نقاط ایمن و اصلاح هندسی شده، اما نقاط جدیدی نیز شناسایی شده و باید کارشناسی بیشتری برای تأیید آن صورت بگیرد که تعداد آن نیز ۱۸ نقطه است.

جهانی بیان کرد: جاده‌های حادثه‌خیز در نقاط خنداب، شهر امیرکبیر، کردیجان و زیرگذر راهجرد نیز در حال رفع ایرادات است.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از اعتبارات ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتباری که در سفر ریاست جمهوری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی مصوب شده بود اختصاص یافته است؛ ۹۰۰ میلیارد از کل این اعتبار ملی و مابقی از محل اعتبارات استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ۲۳۷ کیلومتر روکش جاده‌های اصلی استان انجام شده است، گفت: در طرح راهداری زمستانه ۳۸۰ نیروی کار و ۲۲۶ دستگاه ماشین‌آلات در قالب ۵۴ اکیپ و در ۳۵ پایگاه راهدارخانه ثابت و سیار ایفای نقش می‌کنند.

جهانی اظهار کرد: میزان شن و نمک ذخیره شده در انبار ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن است؛ حدود ۲۰ هزار تن نیز خریداری شده و در حال جابجایی است.

وی افزود: رانندگان در استان مرکزی هیچ‌گونه اعتصابی نداشتند؛ برخی اشخاص با شکستن شیشه‌های ماشین و بستن راه‌ها در جاده سعی کردند در کار رانندگان وقفه بیندازند که با همت رانندگان این اقدام ناکام ماند؛ با بررسی‌های انجام گرفته هیچ کاهشی از لحاظ تردد و جابجایی و صدور بارنامه صورت نگرفته بود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 920337

مهمترین اخبار ایران و جهان: