نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:28

دولت اجازه ندهد سودجویان از اقتصاد به نفع خود استفاده کنند

بیله سوار - امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: مسئولان دولتی نباید اجازه دهند افراد سودجو و فرصت طلب از وضعیت اقتصادی به نفع خود استفاده کرده و زمینه آشفتگی بازار اقتصادی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار اظهار کرد: تقوا یک مهارت جامع و کامل معنوی است که اگر انسان در این دنیا صاحب تقوا شود تمامی مقامات دنیوی و اخروی را صاحب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد دولت سیزدهم در این برهه حساس کنونی و توجه به خواسته‌های مردم ضروری است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دولت در زمینه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی اقدام کرده و تیم اقتصادی دولت در رفع معضلات مردم اقدام اساسی انجام دهند.

امام جمعه بیله سوار تصریح کرد: مسئولان دولتی نباید اجازه دهند افراد سود جو و فرصت طلب و … از وضعیت اقتصادی به نفع منافع خود استفاده کرده و موجب آشفتگی بازار اقتصادی به ویژه سبد معیشتی مردم شوند.

حجت الاسلام عزیزی با پیشنهاد طرح ابتکاری "از کارخانه تا خانه" در راستای حذف واسطه‌ها و دلالان اقتصادی در زمینه کاهش هزینه مصرفی و ضروری مردم افزود: جلوگیری از افزایش سرسام آور قیمت کالاها و اجناس ضروری مردم مطالبات قاطبه قشر مستضعف جامعه است که دولت می‌تواند با کنترل و نظارت جدی این مسئله را برای همیشه حل کند.

وی بیان کرد: در کنار دولت سایر قوا، سازمان‌ها و نهادها نیز باید کمک کرده و در راستای حل مشکلات اقتصادی کمک کنند.

حجت الاسلام عزیزی با تشکر از استاندار اردبیل و فرماندار شهرستان بیله سوار در خصوص پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای این منطقه محروم مرزی خواستار توجه ویژه استاندار به این شهرستان به ویژه افزایش سفرهای شهرستانی به شهرهای شمالی اردبیل شد.

وی افزود: از استاندار درخواست داریم تا اختیارات ویژه ای به فرماندار شهرستان تفویض کنند تا برخی مشکلات در زمینه اشتغال و توسعه شهرستان در خود فرمانداری حل شود تا شاهد فرصت سوزی و دلسردی سرمایه گذاران در این منطقه محروم مرزی نباشیم.

امام جمعه بیله سوار ادامه داد: با وجود ظرفیت عظیم منطقه، متأسفانه برخی ادارات در شهرستان مرزی بیله سوار در سطح نمایندگی فعالیت می‌کنند که باید در این زمینه نیز از سوی مسئولان تجدیدنظر صورت گیرد و فکری اساسی برای رفع این مسئله اندیشیده شود.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به فرارسیدن سوم دی ماه روز ثبت احوال تصریح کرد: وضعیت کلی آمار ما نسبت به استان و سایر شهرستان‌ها مطلوب است اما باید چاره‌ای اساسی در زمینه کاهش آمار طلاق، ازدواج، فرزند آوری و … اندیشیده شود که این آمارها برازنده شهرستان کهن دیار و تاریخی بیله سوار نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیله سوار با تقدیر از دست‌اندرکاران اجرای مراسم باشکوه ایام فاطمیه از تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در شهرستان مرزی بیله سوار در یوم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: شهرستان مرزی و شهیدپرور بیله سوار برای دومین بار میزبان تشییع شهید گمنام در روستای گون پاپاق محوطه مسجد غریب خواهد بود که اهالی و مردم غیور بیله سوار با حضور خود در این مراسم باشکوه ارادت خود را به شهدای وطن نشان خواهند داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928537

مهمترین اخبار ایران و جهان: