نیوز سیتی!
20 آذر 1401 - 10:59

قالیباف: باید در حکمرانی نو کارآمدی دین در اداره جامعه را نمایان کنیم

رییس مجلس گفت: امروز بیش از هرزمان دیگر باید موضوع کارآمدی دین در اداره جامعه را نمایان کنیم و این امر باید مهمترین هدف همه کارگزاران نظام اسلامی می بود و باشد از این رو شفافیت یک اصل ملی است و در حکمرانی نو بحث این است که کانون ارزشی آن کارآمدی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز یکشنبه در همایش ملی ارتقای شفافیت، اظهار داشت: در همه دولت ها و در طول تاریخ مبارزه با فساد و برقراری شفافیت در دستور کار بوده اما این دولت ها و حکومت ها نتوانستند آن را محقق کنند؛ زیرا شفافیت را به طور جد در دستور قرار نداده بودند. نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه دین حکمرانی می‌کند می بایست به صورت جد شفافیت و مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: معنویت، عقلانیت و عدالت این سه رکن اساسی اندیشه امام خمینی (ره) است که وظیفه دنیوی و اخروی مسئولان است که به این مباحث توجه کنند و نباید شفافیت یک امر تزیینی و تشریفاتی در حکمرانی باشد و باید آن را حقوق عامه بدانیم.

رییس مجلس گفت: بنده در 25 سال خدمتگزاری  خود در هر کجا به مسئله شفافیت توجه داشتم اما امروز بیش از هر زمان دیگر باید موضوع کارآمدی دین در اداره جامعه را نمایان کنیم و این امر باید مهم ترین هدف همه کارگزاران نظام اسلامی می بود و باشد از این رو شفافیت یک اصل ملی است و در حکمرانی نو بحث این است که کانون ارزشی آن کارآمدی است.

قالیباف تصریح کرد: بدون شفافیت به کارآمدی نخواهیم رسید همانطور که نیازمند هستیم اصول قانون اساسی را گزینشی انتخاب نکنیم و باید همه را اجرا کنیم به همین دلیل هم نیازمند هستیم امر شفافیت که یک امر ملی است را هم یکپارچه و بدون تبعیض و به صورت ممتد ادامه بدهیم.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 904237

مهمترین اخبار ایران و جهان: