نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 10:35

اولین « استارتاپ گردشگری کودک ونوجوانان » مازندران پایان یافت

رامسر- همزمان با هفته پژوهش، نخستین استارتاپ ویکند گردشگری کودک و نوجوان کانون پرورش فکری مازندران در رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی یزدانشناس مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران صبح یکشنبه در نخستین استارتاپ گردشگری کودک و نوجوان در رامسر با تأکید بر لزوم آشنایی نسل امروز با مهارت‌های زندگی؛ هدف کانون را ایجاد امکانات لازم برای کشف و پرورش فکر و کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی دانست.

وی افزود: این برنامه مبتنی بر این رویکرد توانست، در راستای شکوفایی استعدادهای اعضا و ظهور و بروز آن برای یک زندگی بهتر و ایده‌آل، مؤثر عمل کند.

یزدان شناس بااشاره به عنصر خلاقیت در ارائه و به کارگیری این ایده‌های نو گفت: کودک و نوجوان امروز نسلی پویا، خلاق و پرسشگر است و این کاوشگری در بستر جامعه‌ای معین، هدایتگر و حامی جلوه‌گر شده و به رشد و تعالی می‌رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران ضمن سپاس از تمامی حامیان برای برگزاری این برنامه‌ی پژوهش محور بر به کارگیری همه توان جامعه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان در جهت شناسایی، رشد و تعالی پتانسیل‌های علمی کودکان و نوجوانان تأکید ورزید.

در ادامه سید یوسف هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رامسر با اشاره به سخن ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت تربیت نسل آینده‌ای با هویت مستقل، عزت‌مند، دینی و دارای شاخص‌های ممتاز و جریان ساز گفت: شما کودکان نقش کلیدی و مؤثری بر آینده شهرتان خواهید داشت.

وی با مهم خواندن این رویداد، اظهار داشت: وظیفه همه‌ی افراد جامعه فراهم ساختن محیطی امن برای پرورش ایده‌ها و رشد تفکر برای موفقیت پایدار کودکان و نوجوانان در اجتماع است.

هاشمی، ضمن اشاره به شعار دقیق و عمیق کانون پرورش فکری از برگزاری نخستین استارتاپ ویکند با دو محور اساسی حضور کودکان و موضوع گردشگری تقدیر کرد و کانون را پیشتاز درعرصه ایده‌های نو برای کودکان و نوجوانان دانست.

فاطمه نعمتی، مسئول کانون رامسر، پرورش ذهن کودکان و نوجوانان و آموختن آنها برای زندگی بهتر را هدف اصلی این رویداد دانست و افزود: این استارتاپ با همکاری آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد ملل با عنوان: «نگاهی نو به آینده شهرم رامسر» به عنوان اولین رویداد استارتاپ کانون پرورش کشور؛ به بررسی مفهوم گردشگری پرداخت.

در این رویداد اعضا با راهنمایی مربیان و اساتید، ضمن پرداختن ایده با فرایند ایده تا محصول، فروش، طرح توسعه، پژوهش در بازار وسنجش مشتریان، آشنا شدند و به طرح ایده‌های مرتبط با فضای گردشگری سلامت- اقتصاد گردشگری- سفر در شهر-گردشگری مسئولانه و محیط زیست پرداختند.

بر همین اساس، از ۲۵ ایده این استارتاپ، ۵ ایده برتر در مراسم اختتامیه با حضور داوران، دفاع و بررسی شد که از این میان یک ایده به عنوان برتر؛ نشانگر گردشگری شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین ۵ ایده نیز تقدیر، یک گروه نیز لوح تقدیر گردشگری مسئولانه را کسب کردند و یک نفر از ایده پردازان این استارتاپ نشان اخلاق دریافت کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 917581

مهمترین اخبار ایران و جهان: