نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 15:16

پرداخت ۸۹۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان همدانی

همدان_مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۸۹۲ میلیارد ریال غرامت به تعداد ۱۱ هزار و ۶۵ پرونده خسارت کشاورزان و تولید کنندگان تحت پوشش بیمه کشاورزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان اسدی دوشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: از این مبلغ ۱۳.۹ میلیارد ریال در بخش دام به ۳۳۳ دامدار و ۴۰.۲ میلیارد ریال در بخش طیور به ۱۱ تولید کننده و ۸۳۸ میلیارد ریال به بخش زراعت به ۱۰ هزار و ۷۲۱ کشاورز اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: در بخش دام و طیور، غرامت کل مبلغ خسارت به طور صد در صد پرداخت شده است و در بخش زراعت مبلغ ۵۰۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان (برای گندم دیم) پرداخت شده و مابقی آن تا پایان آذر ماه پرداخت خواهد شد.

مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بر اساس گزارش صندوق بیمه کشاورزی استان، از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تاکنون ۸۹۲ میلیارد ریال غرامت به تعداد ۱۱ هزار و ۶۵ پرونده خسارت کشاورزان و تولید کنندگان تحت پوشش بیمه کشاورزی در استان همدان پرداخت شده است.

اسدی اظهار کرد در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در بخش زراعت ۲۵۰ هزار هکتار اراضی زراعی (توسط ۳۲ هزار کشاورز) در بخش باغی ۵۶۵ هکتار (توسط ۹۹۰ باغدار) در بخش دام ۱۴۴ هزار رأس دام سبک و سنگین و در بخش طیور ۳۰۰ میلیون قطعه توسط بهره برداران بخش کشاورزی نسبت به بیمه کردن محصولات خود اقدام کرده‌اند.

مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی هرچه سریع‌تر جهت بیمه کردن محصولات خود اقدام کرده تا در هنگام بروز خسارت بتوانند با دریافت غرامت از صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارت وارده را جبران کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906337

مهمترین اخبار ایران و جهان: