نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 11:57

مأموریت ۱۰ روزه نیروهای امدادی کرمانشاه در ترکیه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اعزام تیم ۸ نفره تخصصی از نجاتگران استان کرمانشاه به ترکیه برای امدادرسانی، گفت: این مأموریت امدادی به مدت ۱۰ در راستای اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در کشور ترکیه و فراخوان سازمان امداد و نجات یک تیم از نجاتگران تخصصی جمعیت هلال احمر استان به این کشور اعزام شدند.

وی افزود: این تیم متشکل از یک متخصص کار با دستگاه زنده‌یاب، ۵ نفر نجاتگر آواربرداری و یک تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) که با تجهیزات کامل  شامل  ۲ دستگاه زنده‌یاب، تجهیزات آواربرداری انفرادی اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: این مأموریت امدادی به مدت ۱۰ در راستای اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر صورت گرفت.

وی گفت: امدادگران اعزامی استان کرمانشاه در مدت مأموریت خود ترکیه نسبت به برپایی اردوگاه و توزیع اقلام اولیه زیستی (موکت، پتو و بسته‌های بهداشتی) درشهرهای آدیامان و آلتینوز اقدام کردند.

محمدی اشاره‌ای هم به خدمات امدادگران کرمانشاه در قالب تیم عملیاتی و امدادی جمعیت هلال احمر در پس لرزه ۶.۴ ریشتری شهر آنتاکیا ترکیه داش و افزود: نیروهای امدادی این جمعیت به سرعت اردوگاهی با ۱۰۰ دستگاه چادر امدادی برپا کردند و موجب خرسندی اهالی شهر که از خانه‌ها بیرون آمده بودند، شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1055737

مهمترین اخبار ایران و جهان: