نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 14:06

آذربایجان شرقی چند شهید و جانباز دارد/ تعداد گلزار شهدای استان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شعار محوری امسال “همپای جانبازان به پای شهدا تا پای جان هستیم در راه شهیدان “ است، گفت: ۱۰ هزار شهید و ۲۵ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده در استان داریم که خدا را شاکریم مقابل شهدا و ایثارگران سر در خدمت به خانواده معظم شهدا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جابر ابوالفتح‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه‌ نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است؛ این نهاد با دستور حضرت امام (ره) تاسیس شده و مسوول خدمات دهی فرهنگی و رفاهی به خانواده شهدای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و ایثارگران است. 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید به دنبال اهداف فرهنگی و‌ توسعه فرهنگ شهدا است، گفت: شهیدان گرانقدر حق عظیمی بر گردن مردم دارند؛ همه مسئولان و مردم کشور در راه احیای فرهنگ شهدا باید دست در دست هم دهند. 

تعداد شهدا و جانبازان استان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه شعار محوری امسال “همپای جانبازان به پای شهدا تا پای جان هستیم در راه شهیدان “ است، گفت: ۱۰ هزار شهید و ۲۵ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده در استان داریم که خدا را شاکریم مقابل شهدا و ایثارگران سر در خدمت به خانواده معظم شهدا هستیم. 

ابوالفتح‌زاده گفت: ما شاهد گریه و دلتنگی تمام والدین شهدا شهادت عزیزان خود بودند و گریه و دلتنگی آنها را به یاد داریم یاد کنیم همسران و فرزندان شهدا را. 

وی گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا و اعتلای معرفت و تعهد جامعه در مقابل ارزش‌های فرهنگ ایثار و شهادت به دنبال ادامه راه شهیدان و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هستیم؛ به جانبازان و آزادگان نگاه کنید که بعد از گذشت سال‌ها همچنان رنج ناشی از زخم‌های جنگ را دارند. 

تعداد امامزادگان عشق

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه در سیاست‌های کلی به دنبال توسعه و فرهنگ ایثار و شهدا هستیم، گفت: یک هزار و ۱۶۵ گلزار شهید در استان داریم که همگی امامزادگان عشق هستند و مردم انقلابی در همه حال مدیون خانواده‌های معظم شهدا هستند. 

وی گفت: در آستانه سالگرد عملیات بدر هستیم که آن روز شهیدی مثل آقا مهدی باکری را تقدیم کردیم؛ البته در این عملیات نقش آذربایجان پررنگ بود و خیل عظیم ایثارگران شرکت داشتند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران  آذربایجان‌شرقی بار دیگر تاکید کرد: ما در خدمت والدین شهدا و همسران و فرزندان آنها هستیم که سالیان سال با رنج و مشقتِ دوری از عزیزانشان زندگی کرده اند؛ ما در خدمت جانبازان عزیزی هستیم که هنوز هم رنج ناشی از مجروحیت در تن آنهاست و در خدمت آزادگانی هستیم که سالیان سال است رنج شکنجه های دوران اسارت را تحمل می کنند.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084481

مهمترین اخبار ایران و جهان: