نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 12:57

فعال‌سازی ۹۵ واحد تولیدی راکد استان اردبیل در دولت سیزدهم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از فعال‌سازی ۹۵ واحد تولیدی راکد استان با اشتغال‌زایی بیش از ۶۰۰ نفر در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاسر عبداللهی عابد پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۹۵ واحد تولیدی راکد با تلاش و همت مسؤولان استانی و مدیران بانکی به چرخه تولید بازگشت که اشتغال ایجادشده در این واحدها بیش از ۶۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: با همکاری بانک‌ها ۱۴ واحد صنعتی تملک‌شده از سوی بانک‌ها تعیین تکلیف و تلاش شده با رفع مشکلات اداری، این واحدهای صنعتی احیا شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل ادامه داد: ۹۵ نشست ستاد تسهیل و وفع موانع تولید در ۱۵ ماه گذشته برگزار شده و بیش از ۲۰۰۰ مصوبه این ستاد مورد پیگیری قرار گرفته است که عمده مصوبات در مسیر حل مشکلات واحدهای تولیدی و خروج آن‌ها از رکود بوده و در کنار آن بازدیدهای مستمری از روند تولید و توسعه این واحدها انجام شده است.

شناسایی ۵۰ مقررات مزاحم کسب‌وکار و تلاش استانی و ملی برای رفع آن‌ها

عبداللهی عابد بیان کرد: نشست‌های گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با جدیت و به‌شکل منظم در حال برگزاری است که نتیجه این نشست‌ها به شناسایی ۵۰ مقررات مزاحم و مخل تولید و رفع استانی آن‌ها و یا معرفی به هیأت‌ ملی مقررات‌زدایی منجر شده است.

وی تصریح کرد: ۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری جدید در استان اردبیل تدوین شده که پس از تأیید، در اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز بارگذاری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۶۸ طرح اقتصادی طی ایام‌الله دهه فجر در استان اردبیل با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۰۰۰میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۱۵۰۰ نفری به‌ بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1033881

مهمترین اخبار ایران و جهان: