نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 14:19

عیدانه ای برای اکرام ایتام/هدیه ۸۰۰ میلیونی هلال به دانش آموزان

بیرجند-مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به ایام پایانی سال جاری، ۸۰۰ میلیون ریال به ۹۰ دانش آموز ایتام و نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر ساله با فرا رسیدن ایام پایانی سال، تب و تاب بازار برای خریدهای عیدانه شهروندان افزایش می‌یابد.

تهیه البسه نو از یک سو و مهیا کردن آجیل های شب عید از سویی دیگر بر تکاپوی مردم می‌افزاید. در این بین افرادی بنا به شرایط سخت اقتصادی، نه تنها توانی برای تهیه کالای مورد نیاز ایام نوروز را نداشته بلکه برای تامین مایحتاج زندگی نیازمند دست یاری خیرین هستند.

امسال هم با فرا رسیدن واپسین روزهای سال ۱۴۰۱، نگرانی برخی از خانواده ها نسبت به پاسخ به درخواست های فرزندان شان افزایش یافته که در چنین شرایطی باز هم داوطلبان و خیرین هلال احمر پا درمیانی کرده و درس دیگری از مهربانی برای دانش‌آموزان ایتام و نیازمند مشق می کنند.

اهدای ۸۰۰ میلیون ریال کمک نقدی به ۹۰ دانش آموز محروم به همت هلال احمر، نه تنها باری دیگر حس نوع دوستی این نهاد را یادآوری می کند بلکه الگویی مناسب برای دانش آموزانی می شود که در نبود محبت پدری، درس هایی از مهربانی، مروت و عشق به هم وطنان را پاس می کنند.

محمد علی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه هلال احمر با کمک مردم، داوطلبان و خیرین در تمام صحنه های همدلی خوش درخشیده است، افزود: کمک به افراد بی بضاعت از جمله مقوله هایی بوده که در هیچ برهه ای از زمان در هلال احمر مورد غفلت قرار نگرفته است.

کاوسی با اشاره به ایام پایانی سال و افزایش خریدهای عیدانه شهروندان بیان کرد: در راستای حمایت از دانش آموزان ایتام و نیازمند، ۷۰۰ میلیون ریال به ۷۰ نفر از دانش آموزان مجتمع های دانش آموزی هلال احمر در قاین و زیرکوه اهدا شد.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۰۰ میلیون ریال به ۲۰ دانش آموز محروم در نقاط مرزی خراسان جنوبی اهدا شد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ همدلی و عمل به توصیه های رهبر فرزانه انقلاب، هلال احمر به یاری دانش آموزان بی بضاعت و خانوارهای نیازمند شتافته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1094681

مهمترین اخبار ایران و جهان: