نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 11:56

ثبت ۲۱ وقف جدید در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به ثبت ۲۱ وقف جدید در گیلان گفت: نیت وقف‌های جدید امسال کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع) و فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ وقف جدید در شهرستان‌های مختلف گیلان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این وقف‌ها بیشتر زمین کشاورزی و باغی بود، از این تعداد، پنج وقف در شهر‌های آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و رودسر، یک وقف در بندرانزلی و رودبار، دو وقف در تالش و سه وقف در هر یک از شهر‌های لاهیجان و لنگرود ثبت شد.

وی با اشاره به نیات واقفین در سال جاری گفت: نیت وقف‌های جدید امسال کمک به ساخت و تعمیر مساجد، خیرات و کمک به نیازمندان، اقامه عزای اهل بیت (ع) و فعالیت‌های قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید برضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی افزود: وقف، کلیدی‌ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است و یکی از بهترین راه‌ها، راه اندازی وقف‌های جدید، وقف‌های مشارکتی و گروهی است.

علیزاده وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست و کمک به ازدواج و اشتغال جوانان را از وقف‌های مورد نیاز جامعه دانست و تصریح کرد: در دفاتر مشاوره وقف سراسر استان، روحانیان و کارشناسان مجرب آماده مشاوره به خیران و واقفان هستند.

وی با اشاره به رویکرد جدید سازمان اوقاف برای هدایت و جهت‌دهی به نیات واقفان به سمت حل مشکلات روز جامعه گفت: فرهنگ وقف، فرهنگ خدمت به مردم و امورات مادی و معنوی جامعه بشری است.

به گزارش فارس، گیلان حدود پنج هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه دارد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063181

مهمترین اخبار ایران و جهان: